paritext

تعرفه تبلیغاتتعرفه تبلیغات
افتر افکت چیست ؟ موشن گرافیک یعنی چه؟
موشن گرافیک چیست ؟ 

اگه قرار باشه هر هنری رو موشکافانه بررسی کنیم شامل اجزای زیادی میشن ، موشن گرافیک هم شامل چندین قسمت مختلف میشه که مهمتری اونها حرکت، گرافیک و صداست و مواردی دیگه هم هست که نمیخایم الان به اونا بپردازیم. 
در موشن گرافیک شما همیشه به یه هدف خاص میرسید. بزارید بهتر بگم ! شما وقتی قراره یه موشن گرافیک بسازید باید یک هدف داشته باشید تا در آخر یک پیام رو به مخاطبتون منتقل کنید ! و این پیام باید به ساده ترین و حرفه ای ترین شکل ممکن منتقل بشه که مخاطب مجذوب و شیفته محصول، پیام، کسب و کار و … که مربوط به شماست بشه ! 
اهمیت موشن گرافیک :
در زندگی امروزه هر لحظه شاهد گسترش راه های مختلف برای تبلیغات و مخصوصا دیجیتال مارکتینگ هستیم و هر کسی به نحوی در جستجوی راهکاری برای نمایش و معرفی محصولات و کسب و کار خودشه . از این رو راه های مختلف برای این مهم وجود داره که یکی از مهمترین اونا موشن گرافیکه و به نظر من جذابترین نوع تبلیغات در مجموعه ویدئو مارکتینگ محسوب میشه و خوشبختانه طرفداران زیادی رو در کسب و کارهای مختلف حتی کسب و کارهای بزرگ پیدا کرده چون تاثیر گذاری بسیار زیادی داره و نسبت به سایر تبلیغات هزینه های بسیار پایین تری رو شامل می شه.

 

انواع موشن گرافیک :
برای ساخت یک موشن گرافیک شاید فکر کنید فقط یک روش وجود داره و معمولا بیشتر مخاطبان این حرفه مخصوصا مبتدی ها فکر میکنن استفاده از وکتور موشن گرافیک محسوب میشه اما ساخت موشن گرافیک مختص متحرک سازی وکتور نمیشه و انواع مختلفی مثل تلفیق فیلم رئال و موشن گرافیک، موشن گرافیک سه بعدی، موشن گرافیک با استفاده از وکتور یا تصاویر برداری، موشن گرافیک با استفاده از تصاویر اسلیمی، موشن گرافیک با استفاده از اینفوگرافیک، موشن گرافیک با متحرک سازی متون یا همون تایپو گرافی هم هست که هر کدوم در جایگاه خودشون فوق العاده ان .

اهمیت صدا و صدا گذاری در موشن گرافیک
یکی از ارکان اصلی موشن گرافیک صدا است ! طوری که به نظر من اگه یک موشن گرافیک حتی حرفه ای ! صدا گذاری مناسبی نشده باشد نمی تونه نظر مخاطب رو به خوبی جلب کنه ! بنابر این موسیقی زمینه و افکت های صوتی یکی از ارکان اصلی موشن گرافیک محسوب میشن.

نرم افزارهای مورد نیاز برای ساخت موشن گرافیک
برای ساخت یک موشن گرافیک نرم افزارهای زیادی رو می تونیم استفاده کنیم و این بستگی به ما داره که با کدوم نرم افزار تسلط داریم اما از مهمترین اونا میتونیم به نرم افزارهای زیر اشاره کنیم که هر کدوم میتونن در ساخت موشن گرافیک به ما کمک کنن.
Adobe After Effects
Adobe illustrator
Adobe Photoshop
Adobe Animate
و …

ابزارهایی که بیشتر در زمینه ساخت موشن گرافیک استفاده می شوند. 
هر کسی با نرم افزارهای خاصی در زمینه ساخت موشن گرافیک مشغول به کار می شود اما نرم افزار قدرتمند افترافکت نرم افزاری است که یکی از شاخه های پر کاربرد آن ساخت موشن گرافیک است که می توان به صورت کاملا حرفه ای اقدام به ساخت موشن گرافیک کرد. 
در همین راستا علاوه بر ویژگی های ثابت افترافکت ، شرکت های مختلف اقدام به ساخت پلاگین ها و اسکریپت هایی کرده اند که سهولت کار را برای کاربران چند برابر کرده است . به عنوان مثال اسکریپت DUIK اسکریپتی است که برای ریگ بندی کاراکتر در افترافکت کاربرد فراوانی دارد و می توان به صورت کاملا حرفه ای اقدام یه ریگ بندی یا همان استخوان بندی کاراکتر ها و انیمیت آنها کرد. ابزارهای فراوانی در زمینه های مختلف برای ساخت موشن گرافیک و … ساخته شده است که می توان به افترافکت اضافه کرد و از آنها استفاده کرد.

دسترسی به ابزارهای آماده برای ساخت موشن گرافیک :
هر نرم افزار در جایگاه خود دارای پیچیدگی های زیادی ه ، نرم افزار افترافکت هم جزء اون دسته از نرم افزارهاست که از دیدگاه من دنیای فوق العاده وسیعی داره و نمیتونیم بگیم کسی تسلط کامل به تمام شاخه های این نرم افزار رو داره . 
اگه قرار باشه تو یکی از شاخه های این نرم افزار مثل ساخت موشن گرافیک، آرم استیشن و … شرع به کار کنید مسلما باید زمان زیاد، صبر و حوصله، پشتگار و مطالعه زیادی داشته باشید که اصولش همینه !! و برای حرفه ای شدن هیچ راهی جز این نیست !!
اما برخی از افراد میخان راه سخت رو یک شبه برن و تو کمترین زمان به اون چیزی که میخان برسن. در زمینه ساخت موشن گرافیک هم این مورد بسیار زیاد دیده میشه و خوشبختانه یا متاسفانه راه های زیادی برای این کار وجود داره که بارزترین اون استفاده از پروژه های و قالب های آماده س که افراد و شرکت های مختلف که در این زمینه تجربه، مهارت، زحمت و پشتکار داشتند اقدام به ساخت یه سری پروژه های اماده در موضوعات مختلف کردند تا افراد مبتدی هم بتونن در زمینه ساخت موشن گرافیک و … تجربه کسب کنن. 
نمیشه گفت این کار خوبه یا بد چون هر کسی یه نظری داره و باید بگم پروژه آماده افترافکت، و وب سایت ما هم جهت دسترسی آسان تر و هزینه کمتر برای مخاطبان این رشته اقدام به انتشار و فروش ابزارها و پروژه های اماده در این زمینه کرده . اما توصیه ما اینه که از پایه به دنبال فراگیری ساخت موشن گرافیک و شاخه های دیگر نرم افزار افترافکت برین چون مطمئنا استفاده از پروژه های آماده دانشی به شما در زمینه ساخت موشن گرافیک اضافه نمی کنه و صرفا راه طولانی رو به یک راه کوتاه برای شما مبدل میکنه که این کوتاهی راه خودش مشکلات زیادی رو به همراه داره که تجربه ثابت کرده افرادی که از پروژه های اماده استفاده میکنن نمیتونن تصمیم گیری درستی برای پیاده سازی سناریوی مورد نظرشون داشته باشند چون ابزارهای آماده مختص یک موضوع خاص ساخته شده و یک فرد مبتدی به سختی میتونه این ابزارهارو سفارشی سازی و تغییر بده ! که این خودش یک مشکل اساسی محسوب میشه و از طرفی چون اصول اولیه و اصلی ساخت موشن گرافیک رو نمیدونن خروجی کار اونا سطح بسیار پایینی داره .
در عین حال امیدوارم از هر راهی که وارد این حرفه میشین به خوبی پیشروی کنید و ما نیز تمام سعیمون رو میکنیم در حوزه افترافکت اعم از پروژه آماده افترافکت، آموزش افترافکت، آموزش موشن گرافیک، ابزارها و پلاگین های ساخت موشن گرافیک و شاخه های دیگر افترافکت شما رو همراهی کنیم.

منبع:freeproject.ir 

برچسب‌ها :
۱۱ غذای پر فیبربرای کاهش وزن

با این ۱۱ غذای پر فیبر لاغر شوید
خیلی از افراد دست به هر کاری می‌زنند تا لاغز شوند و وزن کم کنند. از پرداخت ویزیت انواع و اقسام دکترهای تغذیه گرفته تا جراحی‌های مختلف کوچک کردن معده یا حتی انداختن بالون در معده. این درحالی است که به باور بسیاری از محققان علم تغذیه اصلاح لایف استایل غذایی به راحتی می‌تواند جور انواع و اقسام روش‌ها و رژیم‌های غذایی برای لاغری را بکشد.

اگر به دنبال کم کردن وزن، رسیدن به آرزوی اندامی ‌متناسب و یا کنترل سطح قند خون هستید، استفاده از رژیم غذایی فیبر دار به شما کمک می‌کند.

با مصرف فیبر (عدم تغییر رژیم‌های دیگر) می‌توانید وزن کم کنید و سطح قند خون‌تان را کاهش دهید. شواهد بسیاری وجود دارد که مصرف بیشتر فیبر می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را نیز کاهش دهد.

اما به‌رغم منافع شناخته شده چگونه می‌توان با مصرف غذاهای حاوی فیبر روزانه ۲۵ تا ۳۵ گرم وزن کم کرد. افزایش مصرف فیبر آسان است. فقط غذاهای خوشمزه و کامل را به لیست غذاهای خود اضافه کنید. در این مطلب مجله فیدیلیو به شما مجموعه غذاهای سرشار از فیبر را معرفی می‌کنیم.

 ۱- سس آووکادو (گواکامول)، لوبیای سیاه و بوریتوی مرغ

بوریتو بمب کالری است، فقط به خاطر اینکه سرشار از چربی و بدون کالری است. برای انتخاب گزینه سالم‌تر، بوریتوی مرغ  را در خانه با مواد حاوی فیبر بالا مثل برنج قهوه‌ای و لوبیا طبخ کنید. این دستور پخت را حتما امتحان کنید. این بوریتوی مرغ ۱۱ گرم فیبر دارد.

 ۲- کلم بروکلی پخته شده، لوبیای سفید و پاستای پنیر فونتینا

در منو غذایی‌تان پاستا را نگه دارید. این غذا خوشمزه‌ترین روش برای افزایش فیبر در منوی غذایی‌تان است. کل پاستای گندم و لوبیای در هر وعده غذایی ۱۳ گرم فیبر دارد.

 ۳- گل کلم با سس پنیری گرویر سرشار از فیبر

آیا به غذای پنیری علاقه دارید؟ از گل کلم خامه‌ای به جای غذای نشاسته دار کربوهیدراتی مثل سیب زمینی یا ماکارونی استفاده کنید که کم کالری باشد. در کنار این غذا از سبزیجات با ۵ گرم فیبر بهره ببرید.

۴- لیمو‌ و مارچوبه

مارچوبه‌های نوک تیز با روغن زیتون تفت داده می‌شوند و تکه‌های لیمو به آنها اضافه می‌شود و سپس سرخ می‌شوند. این غذا فقط ۵ دقیقه زمان می‌برد و در ازای ۴ گرم فیبر مقدار ناچیزی کالری به غذای شما می‌افزاید.

 ۵- سوپ لوبیای آمازون با کدوی زمستانی و سبزیجات

این غذای گرم با سبزیجات مفید برای قلب، سیر خوش طعم و لوبیا تهیه می‌شود که فقط ۱۰ گرم فیبر دارد. کدو برای از بین رفتن تلخی در کره پخته می‌شود که حالت خامه‌ای و بافت کاراملی به خود می‌گیرد و طعمی ‌بسیار مطبوع و لذیذ دارد.

 ۶- مرغ و ماکارونی دانه‌ای شکل با گوجه فرنگی خشک شده

یک غذای غذای ایتالیایی دیگر. ماکارونی گندم با سس خانگی گوجه فرنگی، تکه‌های سینه مرغ و کنگر فرنگی. این وعده غذایی ۱۰ گرم فیبر دارد.

 ۷- سالاد تمشک، آووکادو و انبه

این سالاد رنگی در زمان نهار رنگ و بوی خاصی به محل کارتان می‌دهد. ترکیب خوشمزه فندق، تمشک شیرین و خامه آووکادو  فقط ۷ گرم فیبر دارد.

۸- آرد جو دوسر، تمشک و بادام

آرد جو دوسر راحت ترین روش برای سیر شدن در صبحانه است و می‌توان گفت یک صبحانه سالم و کامل است.

در این دستور غذایی آرد جو دوسر در ماست یونانی، شیر و تخم شربتی به مدت یک شب می‌ماند تا یک خمیر ضخیم و خامه‌ای به عنوان پای‌ای برای تمشک و تکه‌های بادام تشکیل شود. این غذا به راحتی تهیه شده و خوش طعم است و در ضمن حاوی ۱۳ گرم فیبر است.

۹- کنگر فرنگی تفت داده شده

کنگر فرنگی در فصل‌های گرم به شکل گریل شده بسیار لذیذ است. تمام آنچه که برای تهیه این غذا نیاز دارید روغن زیتون، لیمو، نمک و فلفل برای یک غذای خوشمزه است. تمام این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. این غذا ۹ گرم فیبر دارد.

 ۱۰- عدس و شیرینی‌های بادامی

این غذا را به منوی غذاهای بدون گوشت خود بیافزایید. ترکیب عدس، هویج و بادام برای تهیه نان شیرینی با بافت عالی به کار می‌رود و یک کلوچه گندمی ‌را تشکیل می‌دهد. این کلوچه ۷ گرم فیبر و ۱۱ گرم پروتئین دارد و به دلیل لذیذ بودن هیچ کسی سراغ گوشت را نمی‌گیرد.

۱۱- عصاره کدو، نخود و عدس قرمز

چنانچه در وعده صبحانه ۵ دقیقه زمان بیشتری داشته باشید. می‌توانید کدو، نخود و عدس قرمز را پخته و عصاره آن‌ها را با یکدیگر مخلوط نمایید. ترکیب بی‌نظیری از عصاره‌های مقوی به دست می‌آید که تنها ۱۱ گرم فیبر دارد.

منبع: mag.fidilio.com

برچسب‌ها :
سئوکار کیست؟
 

سئو ، بهینه سازی سایت بهینه سازی سایت

 

اکثر ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاهو هدایت می شود. اگر چه رسانه های اجتماعی و سایر انواع سایت ها هم میتوانند ترافیک برای سایت شما ایجاد کنند، موتورهای جستجو، روش اصلی برای هدایت ترافیک برای اکثر کاربران اینترنت هستند. این درست است که آیا سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم می کند.

جستجوهای جستجو - کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند موفق شود (یا شکستن) یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند تبلیغات، درآمد و مواجهه را مانند هیچ کانال بازاریابی ارائه دهد. سرمایه گذاری در جستجوگرها می تواند در مقایسه با سایر انواع بازاریابی و ارتقاء میزان بازدهی استثنایی داشته باشد.
چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت من بدون SEO را تشخیص دهند؟

سئو
موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو وجود دارد. در حالی که SEO مناسب می تواند هزاران نفر از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و توجه بیشتری را به خود جلب کند، حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجوی خود پنهان و یا دفن کند، در حالی که دید کم است.

علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین به ارتقاء رتبه بندی کمک می کند تا محتوا در آنجا قرار گیرد که جستجوگران آن را راحت تر پیدا کنند. اینترنت در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای رقابتی است، و آن دسته از شرکت هایی که انجام جستجوگرها را در نظر می گیرند، در بازدید کنندگان و مشتریان مورد نظر است.
آیا می توانم SEO را برای خودم انجام دهم؟
دنیای جستجوگرها پیچیده است، اما اکثر مردم به آسانی می توانند اصول اولیه را درک کنند. حتی مقدار کمی از دانش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش سئو و آموزش رایگان SEO به طور گسترده در وب در دسترس است، از جمله در راهنماهای این چنین است. این کار را با یک تمرین کوچک ترکیب کنید و به خوبی خود را برای تبدیل شدن به یک گور می کنید.

با توجه به تعهد وقت خود، تمایل شما برای یادگیری و پیچیدگی وب سایت شما، ممکن است تصمیم بگیرید که شما نیاز به سئوکار متخصص سئو ( سئو در تهران ) برای رسیدگی به امور را برای شما دارید. شرکت هایی که SEO را انجام می دهند ممکن است متفاوت باشند برخی تمرکز متفاوتی دارند، در حالی که دیگران یک رویکرد گسترده تر و عمومی تر دارند.

در هر صورت، خوب است که درک مفاهیم اصلی را داشته باشیم.
چقدر باید این مقاله را بخوانم؟

اگر در مورد بهبود ترافیک جستجو جدی هستید و با جستجوگرها آشنا نیستید، توصیه می کنیم این راهنمای را به جلو بروید. ما تلاش کرده ایم تا آن را به عنوان مختصر و آسان درک کنیم. یک PDF نسخه قابل چاپ برای کسانی که ترجیح می دهند و ده ها تن از منابع مرتبط با آن در سایت های دیگر و صفحاتی است که نیز مورد توجه شما هستند.

هر بخش از این راهنما ( مقالات سئو ) برای درک موثرترین شیوه های بهینه سازی موتورهای جستجو مهم است.

مجموعه مقالات سئو و بهینه سازی سایت
منبع : سئوسایت
برچسب‌ها :
در عرض دو هفته وزن خود راکاهش دهید

کاهش وزن در عرض دو هفته با کاهش مصرف کربوهیدرات

اگر به عادات غذایی خود در طول روز توجه کنیم، می بینیم که دو سوم رژیم ما را غذاهای نشاسته‌دار همانند برنج، پاستا و نان تشکیل داده و فقط یک‌سوم بقیه آن به میوه‌ها و سبزیجات تعلق دارد.

در واقع دو سوم غذای مصرفی روزانه بیشتر افراد متشکل از کربوهیدرات و مشتقات آن است. حالا این سوال پیش می آید که آیا مصرف کربوهیدرات به تنهایی می تواند موجب چاقی افراد شود؟ پاسخ این است که همه انسان ها برای داشتن انرژی کافی به قند و چربی نیاز دارند. اما وقتی مصرف این مواد بیش از مقدار موردنیاز می شود و بدن نمی تواند از آن استفاده کند (به‌عنوان گلوکز در جریان خون یا گلیکوژن در کبد)، به صورت چربی در بدن ذخیره می شود.

در همین راستا، اگر کربوهیدرات کمی مصرف کنید،  بدن برای تامین انرژی خود به سراغ چربی های ذخیره شده می رود. به همین خاطر است که در بسیاری از رژیم های غذایی، تایید زیادی روی کاهش مصرف کربوهیدرات وجود دارد و به این روش با سرعت بیشتری می توان به اندام متناسب دست یافت.

 

چرا رژیم کاهش مصرف کربوهیدرات سریع تر از بقیه رژیم های غذایی موجب لاغر شدن می شود؟

 

باید گفت که مساله اصلی در اینجا وزن آب است. وقتی یک نفر کربوهیدرات مصرف می کند، بدن آن را به صورت گلیکوژن (ماده شکرزا در بافت های حیوانی) در کبد و ماهیچه ها ذخیره می کند. ماهیچه های به طور تقریبی ۵۰۰ گرم و کبد حدودا ۱۰۰ گرم گلیکوژن در خود ذخیره می کنند. این در حالیست که گفته می شود هر گرم گلیکوژن در ماهیچه های انسان ملزم به وجود ۳ گرم آب است.

با قطع مصرف کربوهیدرات ها می توان به کم شدن این ذخیره سازی کمک کرده و در نتیجه لاغر شد. برخی از کارشناسان تغذیه باور دارند که با کاهش مصرف انواع کربوهیدرات ها می توان در عرض دو هفته حدودا یک تا ۲٫۵ کیلوگرم وزن کم کرد.

در طولانی مدت هم با حذف کربوهیدرات به عنوان منبعی برای تامین انرژی به بدن کمک می کنیم تا برای انجام فعالیت های خود از چربی و پروتئین استفاده کند. که نتیجه این کار نیز، کاهش وزن خواهد بود.

اما با همه این تفاسیر، حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی چندان آسان نیست زیرا حجم گسترده از مواد غذایی مصرفی حاوی این ماده هستند. از جمله می توان به فیبرها (سبزیجات، گندم و حبوبات)، نشاسته (نان، پاستا، برنج و سیب زمینی) و قند (میوه ها، عسل، بیسکوئیت و شکلات) اشاره کرد.

همچنین لازم است اشاره کنیم که همه کربوهیدرات ها نقش برابری در کاهش وزن ندارند. به طور مثال، فیبرها و برخی از نشاسته ها خوب هستند، زیرا به صورت آهسته و پیوسته انرژی منتشر می کنند. اما قندها برعکس عمل کرده و با سرعت بسیار بالا، حجم وسیعی انرژی می سازند که بدن توانایی سوزاندن آن را نخواهد داشت و در نتیجه منجر به افزایش وزن می شود.

 

رژیم کاهش مصرف کربوهیدرات چه معایبی دارد؟

این رژیم برای زندگی روزمره چندان مناسب نیست زیرا فرایند تبدیل چربی به انرژی با سرعت بسیار پایینی صورت می گیرد، در نتیجه چنین رژیمی باعث می شود تا فرد در بیشتر مواقع احساس خستگی داشته باشد. همچنین این روند موجب تولید کتون می شود که ممکن است به کتون‌زدگی (زیاد بودن کتون در بدن) منجر شود. این امر منجر به ایجاد حالت تهوع و ضعف بدنی می شود. همچنین موجب بدبوئی دهان هم خواهد شد.

برخی از کارشناسان تغذیه و سلامت توصیه می کنند تا به جای حذف کامل کربوهیدرات از رژیم غذایی، مقدا مصرف آن را کاهش دهید.

در نتیجه یک تحقیق که روی ۴۳ فرد بسیار چاق در آمریکا صورت گرفته و به آن ها دو نوع رژیم غذایی متفاوت تجویز شده بود (یکی از آن ها حاوی ۱۵ واحد و دیگری ۴۵ واحد کربوهیدرات)، مشخص شد که در کوتاه مدت، این مصرف انرژی است که کاهش وزن را تعیین می کند، نه مواد غذایی.

با این تفاسیر، باید گفت که کاهش مصرف کربوهیدرات به دلیل حذف موادقندی نیست بلکه به این خاطر است که شما کمتر غذا می خورید.

یکی از افراد حاضر در این آزمایش در این رابطه گفته: «من در رژیم دو هفته ای، به جای برنج، پاستا، سیب زمینی و نان، میوه و سبزیجات مصرف می کردم. این کار در روزهای اول موجب ضعف و سرگیجه من شد اما بلافاصله بدنم با شرایط جدید خود را تطبیق داد.»

او در این فاصله چند کیلوگرم از وزنش را از دست داد. اما به درخواست محققان، دوباره به سبک غذاخوردن قدیم خود که حاوی غذاهای حاوی قند و نشاسته بود بازگشت و خیلی زود، وزنش به حالت قبل برگشت.

 

۵ راهکار موثر برای کاهش وزن سریع با کاهش مصرف کربوهیدرات

۱- به زمان مصرف کربوهیدرات توجه کنید: مصرف کربوهیدرات، قبل، در طول یا بعد از تمرینات ورزشی به ثبات میزان قند خون کمک می کند.

۲- چربی بدن خود را محاسبه کنید: اشخاصی که درصد چربی بدن آن ها زیاد است، می توانند از این مساله به نفع خود برای رسیدن به لاغری بهره بگیرند زیرا در زمان عدم حضور کربوهیدرات، بدن با سوزاندن چربی، انرژی تولید می کند. اما کسانی که درصد چربی پایینی دارند، به چربی ها برای تجزیه نیاز دارند و در نتیجه لازم است کربوهیدرات بیشتری مصرف کنند.

۳- مواد مغذی و کم نشاسته مصرف کنید: بسیار مهم است که میزان مواد مغذی مصرفی خود را تحت نظر داشته باشید و سعی کنید تا حد امکان، مصرف خوراکی هایی که کالری ندارند را به صفر برسانید. سبزیجاتی که فیبروس بالا و نشاسته پایین دارند، همانند آن هایی که برگ های سبز تیره دارند را افزایش دهید و سبزیجات نشاسته دار را همزمان با ورزش میل کنید.

۴- به تمرینات خود مصرف کربوهیدرات را نیز اضافه کنید: مصرف کامل ذخیره گلیکوژن می تواند به بدن آسیب وارد کند. به همین خاطر توصیه می شود تا برخی روزها را «روز مصرف کربوهیدرات» نامگذاری کرده و در سه وعده غذایی، بدون محدودیت و به صورت نرمال، کربوهیدرات مصرف کنید. البته گفتنی است که بهتر است در این روز یا فردای آن حتما وزش کنید.

۵- برای غذاهای مصرفی خود دفتر روزانه تهیه کنید: با یادداشت غذاهای مصرفی راحت تر می توانید عوامل چاقی را تشخیص داده و آن ها را حذف کنید.

منبع: rooziato.com

برچسب‌ها :
طراحی خانه هوشمند بخوانید :
 طراحی خانه هوشمند بسیار آسان شده

امروز با پیشرفت های علوم مختلف در صنعت الکترونیک و فن آوری های هوشمند ایجاد یک خانه هوشمند دیگر از دسترس دور نیست. با توسعه تجهیزات هوشمند، دوربین مداربسته، تقریباً هر کاربری به‌راحتی می‌تواند تجهیزات خانه هوشمند را در خانه خود استفاده کند. علاوه بر این هرسال قیمت این تجهیزات مقرون به صرفه تر می شود.

 

شما می‌توانید هر چیزی که نیاز دارید ، براحتی تهیه کنید. البته هنوز در راه توسعه فناوری‌های مربوط به خانه‌های هوشمند مشکلات مهمی نیز وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها استانداردهای ارتباطی تجهیزات با یکدیگر است. اگرچه ایده هاب‌ هوشمند که می‌تواند به‌عنوان مرتبط کننده ، برای اتصال تجهیزات عمل کند، تا حدی مشکلات را بر طرف نموده است. پروتکل‌های معتبری که در حال حاضر در تجهیزات خانه‌  هوشمند استفاده می‌شود عبارتند: Zigbee  وZ-Wave  وBluetooth LE  و  Wi-Fi، اما در حال حاضر یک استاندارد مشترک بسیار مورد نیاز است.

 

آقای مت مک گاورن، مدیر بازاریابی شرکت وینک از تولید کنندگان تجهیزات خانه‌های هوشمند در همین زمینه است . ایشان توضیح می دهد : الان ، روی فناوری‌های مختلفی کار می‌کنیم تا همه آن‌ها را در یک برنامه قرار دهیم. او می گوید: در حال توسعه وینک هستیم تا قدرت انتخاب و انعطاف‌پذیری بیش‌تری داشته و بتواند مناسب نیازهای مشتریانمان باشد. کاربران باید بتوانند آزادانه محصولات خود را از مارک های معتبر که توانایی اتصال به یکدیگر داشته باشند ، خریداری و در خانه هوشمند خود از آن‌ها استفاده کنند.خانه هوشمند فقط برای پولدارها نیست ، بلکه می تواند برای هرکسی که در خانه ای زندگی می کند مورد استفاده باشد.ما درست همین روال را در توسعه تلفن‌های همراه نیز طی کردیم. استفاده از این تلفن‌ها در ابتدا مختص افراد پولدار بود، اما امروزه تقریباً هر شخصی در دنیا یک اسمارت‌فون دارد و به‌زودی خانه هوشمند زندگی افراد را تغییر می دهد. با سیپروتک همراه باشید.

 

منبع: ciprotech.com

برچسب‌ها :
غذای بدون سرخ کردنی و روغن

تهیه غذای بدون سرخ کردنی و روغن
 

می توانید بدون استفاده از روغن های فراوان ،غذایتان را مانند غذاهای سرخ شده ترد و خوشمزه کنید برخی ترفندهای آشپزی را در این زمینه برایتان آورده ایم که با رعایت آن ها غذایی متفاوت برای اعضای خانواده تهیه می کنیدبه این منظور روغن هایی که برای سرخ کردن غذا مفید هستند و آسیب زیادی برای سلامتی مان به همراه ندارند انتخاب خوبی هستند با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

اگر دوست دارید مواد غذایی در هنگام پخت حالت ترد پیدا کنند، به جای غوطه ور کردن غذاها در روغن، می توانید با فرچه کمی روغن به سطح ماده غذایی اضافه کنید و سپس آن را کبابی کنید یا بپزید.
-اگر مواد غذایی در حین پخت به رطوبت بیشتری نیاز دارند، آن را با افزودن روغن جبران نکنید. بلکه از آب یا آبلیمو برای این کار استفاده کنید.
– از قطعات لخم گوشت یا مرغ استفاده کنید.
– اگر دوست دارید مواد غذایی در هنگام پخت حالت ترد پیدا کنند، به جای غوطه ور کردن غذاها در روغن، می توانید با فرچه کمی روغن به سطح ماده غذایی اضافه کنید و سپس آن را کبابی کنید یا بپزید.
-از ظروفی استفاده کنید که به روغن بسیار کمی برای پخت نیاز داشته باشند.
-اکثر دستورات تهیه غذا در صورتی که میزان کره یا روغن آنها نصف یا ثلث شود باز هم مزه خوبی خواهند داشت.
-برای طبخ انواع کوکو و کتلت، به جای ۱ زرده تخم مرغ ۲ عدد سفیده تخم‌مرغ را جایگزین کنید.
-از شیر کم چرب (۱.۵%) به جای پر چرب استفاده کنید.
-برای نرم شدن گوشت ها، به جای اینکه از روغن استفاده کنید از یک ماده اسیدی مثل آبلیمو و سرکه بهره ببرید.
-از جایگرین های با چربی کمتر استفاده کنید مثلا ماست با چربی کمتر می تواند جایگزین سسها شود. از شیرهای کم چرب به جای خامه در دستورهای پخت استفاده کنید.
-پودر کاکائو مزه شکلات می‌دهد اما بدون چربی است. بنابر این در دستور پخت دسرها می توانید پودر کاکائو را جایگزین شکلات کنید.
-ماهی، روغن زیتون و آجیل از منابع خوب روغن هستند، می توانید در برنامه غذایی خود از آنها به عنوان تأمین کننده چربی استفاده کنید.
-مصرف روغن جامد را به حداقل رسانده و به جای آن از روغن مایع که فاقد کلسترول و حاوی اسید چرب غیر اشباع است، استفاده کنید.
-تا حد امکان از سرخ کردن غذا بپرهیزید.
-هر نوع روغن کاربرد خاصی دارد از روغن مایع برای مصارف پخت و تهیه سالاد و از روغن مایع مخصوص سرخ کردنی برای سرخ کردن غذا استفاده کنید.
-هرگز روغن را با شعله زیاد حرارت ندهید و از برشته و قهوه ای کردن مواد غذایی پرهیز کنید.
-ظرف نگهداری روغن باید سالم، غیر قابل نفوذ نور به روغن و کاملاً در بسته باشد. نگهداری روغن مایع در ظروف شفاف و در پشت شیشه فروشگاه صحیح نیست و موجب فساد روغن می شود. لذا ظرف روغن را در جای خشک، خنک، دور از نور و گرما نگهداری کنید.
-روغن مصرفی را فقط یک بار حرارت دهید، البته روغن مخصوص سرخ کردنی در صورتی که تغییر رنگ و طعم نداده باشد حداکثر دو تا سه بار در طول یک روز قابل مصرف است.

منبع: آشپزی ها

برچسب‌ها :
هزینه ثبت شرکت بامسولیت محدود بخوانید :
 

ثبت شرکت مسئولیت محدود | هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود


ثبت شرکت مسئولیت محدود ، شرکتها در قالبهای متعددی به ثبت میرسند که از متداولترین آنها شرکت با مسئولیت محدود می باشد این قالب ثبتی از ۲ نفر شریک بالای ۱۸ سال تشکیل میگردد که عضو هیئت مدیره نیز هستند .

متقاضیان ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید بدانند که انتخاب مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره الزامی می باشد. این افراد می توانند به صورت مادام العمر در تصدی خود بمانند مگر در مواردی که خلاف این موضوع در اساسنامه پیش بینی گردد. سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود به صورت لفظی می باشد این امر به این معنا می باشد که سرمایه در تعهد شرکا بوده و نیاز به واریز آن ندارند.
اولین گام جهت ثبت شرکت مسئولیت محدود جمع آوری اطلاعات در این خصوص می باشد شما میتوانید به منظور کسب اطلاع از شرایط و مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود میتوانید با موسسه ثبت شتاب در تماس باشید . پیشنهاد ما برای بهبود شرایط انتخاب و تکیه به وکیلی ست که می تواند با تجربه ی خود کارها را بهتر و سریع تر به انجام برساند همین حالا با مشاورین مجرب ما درتماس باشید.
شرکت مسئلیت محدودساده‌ترین ومتداول ترین نوع شرکت است که بین دو یا چند نفر به منظور انجام کارهای بازرگانی مانند خرید و فروش ، فعالیت‌های خدماتی، ساختمانی و… در ابعاد کوچک تشکیل می‌شود. این نوع از شرکت‌ به این جهت با مسئولیت محدود (Limited liability company)(کوته‌سازی: Co .Ltd) نامیده می‌شود که برخلاف شرکت‌های تضامنی، مسئولیت هر یک از شرکاء در مورد قروض (بدهی‌ها) و تعهدات شرکت، محدود به آورده نقدی آنها در شرکت است و در صورت عدم کفایت مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه مصرف نمایند. به عبارت دیگر در صورتی که شرکت ورشکسته شود و نتواند جوابگوی طلبکاران و اشخاص ثالث باشد تنها سرمایه‌ی شرکاء از بین می‌رود و طلبکاران نمی‌توانند باقیمانده‌ی مطالبات خود را از اموال شخصی شرکای شرکت مطالبه کنند.
در نام شرکت با مسئولیت محدود باید عنوان (با مسئولیت محدود) درج شود در غیر اینصورت شرکت به عنوان شرکت تضامنی شناخته می‌شود و در برابر اشخاص ثالث تابع مقررات شرکت‌های تضامنی است. همچنین نام شرکت نباید در بردارنده‌ی اسم هیچ کدام از شرکا باشد زیرا شریکی که نام او در نام شرکت ذکر می شود، در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت‌ تضامنی را دارد.

برای اطلاعات بیشتر برای ثبت برند و ثبت شرکت و ثبت لوگو به سایت کمپانی ثبت شتاب مراجعه نمایید.

منبع : sabtecompany.com

برچسب‌ها :
طرز تهیه راویولی گوشت با اسفناج و پنیر

راویولی گوشت با اسفناج و پنیر  غذای ایتالیایی

 

آرد سفید 3 لیوان  .  تخم مرغ 3 عدد  .  آب نصف لیوان  .  نمک نصف قاشق چایخوری

گوشت چرخ کرده 250 گرم  .  اسفناج خرد شده پخته شده  نصف لیوان  .  جعفری 1 قاشق 

کره 1 قاشق  . پنیر پیتزا رنده شده 100 گرم  .  سیر 1 حبّه

 

طرز تهیه: برای تهیه ی خمیر راویولی ابتدا آرد سفید و نمک را خوب باهم مخلوط کنید. 

 

 روی تخته ی آشپزی آرد را به صوت تپه ای کوچک دربیاورید و وسط آن گودالی درست کنید.

 

دو تخم مرغ را در داخل گودال آردی بیندازید و آرام آرام به کمک چنگال زرده ها را شکسته و درون آرد هم بزنید. آنقدر این کار را ادامه دهید تا خمیر حاصل شود.

 

آب گرم را به آرامی به خمیر اضافه کنید و خوب آن را ورز دهید تا سفت شود.

حال روی خمیر را پوشانده و بگذارید تا 15 دقیقه استراحت کند.

 

مواد درون خمیر می تواند متفاوت باشد اما معروف ترین نوع آن مخلوط گوشت و اسفناج و پنیر است.

 

در حین استراحت خمیر، در تابه ای گوشت چرخ کرده را همراه با کره بریزید و سیر را روی آن رنده کرده و خوب تفت دهید.

 سپس اسفناج، تخم مرغ، جعفری، نمک و پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید و خوب بهم بزنید و 5 دقیقه تفت دهید.

 

حال مواد را از روی شعله بردارید و اجازه دهید تا کمی خنک شوند. یک کفگیر کوچک از مواد را برای تزیین کنار بگذارید.

منبع: ایران کوک

برچسب‌ها :
تولید ملی- حمایت از تولید ملی بخوانید :
 تولید ملی- حمایت از تولید ملی بخوانید :

 گروه پوشاک ایکات

 

گروه پوشاک ایکات در اوایل دهه هفتاد با توجه به نیاز روزافزون به صنعت پوشاک و مد با هدف ایجاد برند پوشاک مردانه در ایران پایه ریزی شد و  بابهره گیری از منسوجات با کیفیت ، توان طراحان داخلی ، بازاریابی و تبلیغات علمی توانست قدم های بلندی را در جهت ارتقاء صنعت پوشاک آقایان بردارد . اجتناب از تولید پوشاک بدون استانداردهای لازم و ارتباط با مصرف کننده سرلوحه منشور مصرف کنندگان ایکات میباشد که در طول این سال ها بر حفظ و نگهداری این دوعنصر ارزشمند برند ایکات تاکید شده است .

 

گسترش فروشگاه های ایکات در سال های اخیر مورد توجه بیشتری قرارگرفته و نتیجه آن وجود فروشگاه های عرضه مستقیم پوشاک درشهرهای تهران ، شیراز ، رشت میباشد که شهر تهران با سه فروشگاه بیشترین تعداد فروشگاه را داراست . ایجاد شبکه ارتباطی با مشتریان توسط ابزارهای ارتباطی مانند پیام کوتاه و اطلاع رسانی در مورد فروش های ویژه و جشنواره ها نیز از فعالیت هایی است که در ارتباط با حقوق مصرف کننده در برند ایکات مورد توجه میباشد و نتایج بسیار خوبی نیز عاید گشته است . برند ایکات آماده پذیرش تک تک پیام های مشتریان درجهت ارتقاء جایگاه برند خود میباشد . نام برند پوشاک ایکات برگرفته ازهنری کهن در ایران زمین به نام ایکات بافی یا دارایی بافی است که در حال حاضر جزوصنایع دستی شهرستان یزد به شمار میرود . ایکات که ماخوذ از واژه مالایی منجیکات استو در فارسی دارایی نامیده می شود ، روشی است کهن در بافت پارچه های منقش با رنگ پذیر کردن نخها پیش از بافت ، تا بتدریج همزمان با عملیات بافت ، نقش نیز نمودارشود . در ایران از گذشته های دور این شیوه در مناطق مختلف وجود داشته ، ولی در حال حاضر دارایی تنها در کارگاههای محدودی در شهر یزد بافته می شود که هم اکنون تعداد هفت کارگاه دارایی بافی در این شهر دایر می باشد و تنی چند از صنعتگران هنرمند این شیوه بافت را حفظ نموده اند .

در خصوص مقایسه وضعیت این صنعت در گذشته و حال گفتنی است : تا چند سال پیش برای بافت ایکات در یزد از ابریشم طبیعی و رنگ های طبیعی استفاده می شد ، اما امروزه از ابریشم مصنوعی یا نخ ویسکوز استفاده می شود ، که کاربردهای آن در گذشته بیشتر به منظور رو تختی ، رومیزی ، بقچه ، سوزنی و رولحافی بوده است اما امروزه با توجه به هزینه زیاد تولید این کالا و وقت زیادی که صرف آن می شود ، تولید آن مقرون به صرفه نیست و این صنعت از رونق افتاده است که در کشور فقط یزد به شیوه سنتی به تولید دارایی می پردازد .  این تولید ملی مقرون به صرفه است. دارایی پارچه ای ابریشمی است با نقوش درهم هندسی که در یزد بافته میشود . علت انتخاب این نام بدین جهت است که قواره هایی از این پارچه را به همراه ترمه ، هنگام تهیه جهیزیه به عنوان دارایی عروس به او هدیه می دادند . رشته های الیاف به صورت گره بسته شده و درون خم رنگ فروبرده می شود ، بعد از رنگرزی بارنگهای متفاوت ، الیاف باز شده و روی دستگاه دارایی بافی بسته می شود و با عبور پودها ، نقوش هندسی بارنگهای درهم پدید می آید . از پارچه های دارایی برای رویه لحاف ، روتختی ، رومیزی ، پرده ای و ... استفاده می شود . دارایی دارای طرحهای تک گل ، چهارگل ، چهارخانه و دراندازه های خاص است. 

دارایی بافی درشهر یزد رواج دارد.خاستگاه دارایی که سالیان درازی درایران رونق و رواج داشته هنوز هم در یزد،رشت وروستاهای اطراف آن دارایی بافته می شود. خاستگاه این صنعت درست شناخته شده نیست ،ولی پژوهندگان با تأکید بر پیچیدگی روش بافت گوناگونی و ظرافت نقش ها و روش هایی که در جزیره سوماترا، مالی و سومبا و برنئو یافت شده است دلالت بر آن دارد که اگریک خاستگاه برای آن وجود داشته، در منطقه اندونزی بوده است.  برخی ازپژوهندگان برآنند که دامنه جهانی توزیع اینگونه بافت  نشانه آن است که اقوام دارای فرهنگ های جداگانه و گوناگون هر یک مستقل از دیگری آن را اختراع کرده اند وبه موازات یکدیگر پرورش داده اند. ولی پژوهندگان دیگر با تأکید بر پیچیدگی روش بافت شک دارند که این بافت به وسیله بیش از یک قوم اختراع شده باشد . گوناگونی وپیچیدگی و ظرافت نقش ها و روش هایی که در جزیره سوماترا، مالی و سومبا و برنئویافت شده است دلالت بر آن دارد که اگر یک خاستگاه برای آن وجود داشته، در منطقه اندونزی بوده است.

 کهن ترین نمونه موجود، مصری است و تاریخ بافت آن به حدود سال1100  میلادی می رسد . ایکات بر سه نوع ایکات تار، ایکات پود و ایکات دو گانه می باشد که در هر سه روش وقت گیرترین کار، بستن و رنگ زدن و گشودن نخ هاست که مقدار بستن از اندازه و ظرافت نقش تبعیت می کند. لازمه این هر سه روش آن است که نخ ها روی نوعی چوب کشیده شوند تابتوان آنها را به صورت نقشی جمع کرد و به هم بست. ایکات های تار معمولاً ثابت هستند بدین معنی که همین که روی دستگاه بافندگی نصب شوند دیگر به آنها دست نمیزنند و فقط پود رنگین واحدی را به آنها می بافند. این قاعده استثنایی نیز دارد وآن اینکه هنگامی که تارها را به صورت افقی می بندند ، بعد باید آنها را به ترتیب و توالی به جلو بکشند تا نقش پیکان شعله ای از آن پدید آید . ایکات های پود به کاربیشتر بر روی دستگاه بافندگی نیاز دارند زیرا هر گرهی باید در جایی دقیق ومعین زده شود تا نقش ظاهر گردد . 

بافنده تا اندازه ای می تواند با حرکت دادن و جلو و عقب بردن پود نقش هایی را که خود در نظر دارد بیافریند . ایکات های دوگانه به مهارت های فوق العاده که در این هر دو روش باید به کار بسته شود نیاز دارد و گاه تکمیل این بافت های ظریف پیچیده یکسال یا بیشتر زمان می گیرد . مقدار بستن تابع اندازه ظرافت نقش هاست برای رنگ زدن به حکم سنت همیشه از رنگ هایی طبیعی استفاده شده است . ازشمار رنگ های که به کار می رود باید نیل را برای رنگ آبی ، روناس و قرمز دانه رابرای رنگ قرمز و پوست درخت گل را برای رنگ زرد و مواد معدنی و خاکی گوناگون رابرای رنگ سیاه نام برد . با دوام سنت این روش ها در بافت ایکات ، نقش هایی بی شماراز ساده ترین صور راه راه و هندسی تا پیچیده ترین سبک زاکار از نسلی به نسل دیگرانتقال یافته است . هیچ گاه دو گونه ایکات همسان نمی توان یافت بلکه هر بافت نرمی ومواجی ویژه ای دارد که آن را از انواع دیگر  بافت های رنگین و کلاقه ای(باتیک)  ممتاز می کند .

 

ایکات در لغت نامه دهخدا به این معنی آمده است : پارچه ای که از سرزمین آفتاب تابان تادیار اینکا یافته می شد،اما امروز نام ایکات تبدیل به برندی شده که بیشتر جامعه می شناسند . ایکات یکی از بزرگترین و معتبر ترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان پوشاک و به خصوص پوشاک مردانه در ایران است . این تولید کننده پوشاک بیشترمدل های خود را به پوشاک جوانان و سایز های کوچک اختصاص داده است و شاید به همین دلیل بسیاری بر این عقیده هستند که ایکات و هاکوپیان مکمل همدیگرند . ایکات در حال حاضر انواع لباس های رسمی مردانه از کت و شلوار رسمی و کلاسیک تا کت های اسپورت وتی شرت را تولید می کند و مشتریان بسیاری هم دارد که به نوعی خودشان نقش تبلیغات برای این برند داخلی لباس را بازی می کنند 

و در آخر برای حمایت از تولید ملی وتولیدات داخلی به فروشگاه ایکات مراجعه کنید.

 

منبع:lastmod.com

برچسب‌ها :
طرز تهیه سوشی(ژاپنی)

سوشی (ژاپن)

 

 

طرز تهیه: در یک آب گردان 1 و 1/3 لیوان آب بریزد بگذارید تا بجوشد. برنج را در آن بریزید. هنگامیکه برنج پخت و نرم شد، آن را از روی حرارت بردارید و آبکش کنید. در ظرف دیگری سرکه برنج شکر و نمک را باهم مخلوط کنید. این مخلوط را روی برنج بریزید.

 

فر را تا دمای 150 درجه سلسیوس گرم کنید. جلبکها را روی سینی فر بیچینید و به مدت 1 تا 2 دقیقه گرم کنید.

وقتی آنها را از فر بیرون آوردید، یک لایه برنج روی هر کدام از آنها پخش کنید. خیار پوست کنده شده را به صورت باریک به 4 قسمت تقسیم کنید و هر یک قسمت را روی یک طرف از  لایه جلبک پهن کنید. آووکادو و قطعه های ماهی را هم به همین ترتیب روی لایه های سوشی قرار دهید.

 

حالا می توانید جلبک را کم کم بپیچید تا کاملا رول شود. معمولا ژاپنی ها این کار را توسط چوبهای بامبو انجام می دهند.

در نهایت توسط چاقو رول را به ضخامت دلخواه ببرید و سرو کنید.

 

نکته: طعم سوشی به دلیل استفاده از ماهی خام مورد پسند همه قرار نمی گیرد به همین دلیل می توان قبل از قرار دادن آن در رول جلبک کمی آن را کباب کرد و سپس در مواد سوشی قرار داد.

 

اگر استفاده از سرکه برنج دشوار بود، می توانید از 3 واحد سرکه سیب و یک واحد آب و مقدار کمی شکر برای تهیه جایگزین آن استفاده کنید.

منبع: ایران کوک

برچسب‌ها :
آموزش گوگل ادورز

آموزش گوگل ادورز

قبل از شروع  آموزش گوگل ادورز توجه کنید که با gmail غیر از gmail اصلی این کار را انجام دهید. چون در ورود اول به شما تخفیف داده خواهد شد. سعی کنید تا با راهکارهای این کار آشنا نشدید شروع به ادورز نکنید. نکته مهم تر اینکه برای پایین آمدن هزینه ادورز حتما سایت خود را از نظر سئو بروز رسانی کنید و با سئو دقیق بدون اسپم سازی نتیجه خوبی بگیرید. , همچنین به آموزش سئو نیز نیاز دارید.

توجه داشته باشید ادورز در ایران از طرف گوگل بسته شده بنا بر این اگر اشتباهی کنید کل هزینه شما سوخت میگردد 

توجه کنید ما آماده ایم در همه مراحل ادوردز شما را پشیتیبانی کنیم

مشاوره ادورز و سئو  توسط تیم ما رایگان میباشد 

گوگل ادوردز چیست ؟!
واقعیت این است که تبلیغات در گوگل تنها شامل گوگل ادوردز نمی شود، بلکه یکی از روش های تبلیغات در گوگل، گوگل ادوردز است.
برخی فکر می کنند که گوگل ادوردز رایگان هم وجود دارد!
برخی دیگر پیش خودشان فکر می کنند تنها با داشتن یک اکانت گوگل می توان از گوگل ادز استفاده کرد و به قول خودشان بازاریابی اینترنتی یا تبلیغات اینترنتی داشت.
اما باید بگوییم که متاسفانه به این سادگی نیست. نه تنها گوگل ادوردز از لحاظ هزینه بالا می باشد، بلکه احتیاج به آموزش کار با google adwords نیز لازم است.
البته خیلی از دوستانی که در کار طراحی وب سایت هستند بعضا بدون اطلاع از نحوه استفاده از گوگل ادروز در این حوزه وارد می شوند و مشاوره نیز می دهند. که طبیعتا باعث تباهی هزینه تبلیغاتی کارفرما می شود. عده ای گوگل ادوردز را زیر مجوعه تبلیغات کلیکی می دانند و آن را تبلیغات کلیکی گوگل می نامند، که غلط هم نیست.
ما به پشتوانه منابع به روز، معتبر و تجربه این مطلب را برای شما عزیزان تهیه کردیم. امیدواریم که توانسته باشیم برای آموزش تبلیغات در گوگل از ابزار ادوردز کمکی هر چند کوچک کرده باشیم.
آشنایی با برخی اصطلاحات رایج در گوگل ادوردز
Keyword (کلمه کلیدی): کلمه یا عبارتی است که کاربر با سرچ کردن آن در گوگل تبلیغ شما را خواهد دید. در واقع تبلیغات شما تنها برای کلمات کلیدی که انتخاب میکنید در گوگل نمایش داده میشود.
Click (کلیک): گوگل تعداد کلیک هایی که بر روی تبلیغ شما شده است را کنترل میکند و هزینه را بر حسب آن ها حساب میکند.
Impression : تعداد دفعاتی است که تبلیغ شما به کاربران نمایش داده شده است.
CTR (نرخ کلیک): اگر تعداد کلیک ها را بر تعداد impression ها تقسیم کنید نرخ کلیک به دست می آید. هر چه نرخ کلیک بالاتر باشد بهتر است و به این معنی است که تبلیغات شما موفقیت آمیز بوده است.
CPC (هزینه هر کلیک): روش محاسبه هزینه توسط گوگل که بر مبنای هر کلیک میباشد و این هزینه در نهایت ممکن است از میزان پیشنهادی شما برای هر کلیک حتی کمتر هم باشد چون همانطور که گفتیم گوگل فاکتورهای کیفیتی و همچنین مبلغ پیشنهادی رقبا را هم در نظر میگیرد. مثلاً اگر پیشنهاد همه رقیبانتان برای کلمه کلیدی مورد نظر شما کمتر از مبلغ پیشنهادی شما باشد گوگل به همان میزان هزینه تان را کم میکند.
Quality score (امتیاز کیفیت): گوگل با توجه به وضعیت سئو سایت شما و میزان ارتباطش با تبلیغی که میخواهید بدهید و همچنین با توجه به نوع عنوان و توضیحات تبلیغ به آن امتیاز میدهد که این امتیاز هم بر روی کمتر شدن هزینه تبلیغتان تأثیر زیادی دارد. هر چه این امتیاز بالاتر باشد هزینه هم پایین تر خواهد آمد.
گوگل فقط به دنبال نمایش دادن تبلیغات با بالاترین رقم پیشنهادی نیست چون ممکن است که آن ها اصلاً تبلیغات خوبی نباشند در واقع هدف گوگل فقط کسب درآمد از این تبلیغات نیست بلکه فاکتور اصلی همچنان رضایت کاربر است. به همین دلیل است که گوگل امتیاز کیفیت را هم مد نظر قرار میدهد تا تبلیغاتی مرتبط و باکیفیت به کاربر نمایش داده شود.
Conversion rate (نرخ تبدیل): نرخ تبدیل کاربر به مشتری میباشد. تمام این کارها در نهایت باید منجر به خرید و تبدیل کاربر به مشتری شود.
البته منظور از خرید در واقع عملیاتی است که شما مدنظر دارید تا کاربر در نهایت آن را انجام دهد. مثلاً ثبت نام در سایت و یا ورود اطلاعات خاص توسط کاربر میتواند برخی از این اهداف و عملیات ها باشد.
بسیاری از شرکت ها میلیون ها سرمایه خود را در تبلیغات کلیکی گوگل از دست میدهند زیرا بدون برنامه ریزی و با کارآیی پایین بودجه خود را مصرف کرده اند.
فرض کنید 10 کمپین مختلف تبلیغاتی برای کلمات کلیدی مختلف دارید که هر کدام روزانه 40.000 تومان بودجه اختصاصی دارند اگر همینطور بدون برنامه فقط برای 1 ماه این کمپین ها ادامه داشته باشند در نهایت مجبور به پرداخت 12 میلیون تومان برای هر کدام خواهید بود!
اینجاست که نرخ تبدیل اهمیت پیدا میکند در واقع باید تبلیغات شما به سرعت باعث افزایش مشتری و فروشتان شود تا سرمایه رفته به سرعت برگردد.

نگارش متن تبلیغات در گوگل
در این آگهی، نه تنها از عبارت کلیدی انتخابی به درستی استفاده نشده است (حتماً در متن آگهی از عبارت کلیدی انتخابیتان استفاده کنید)، بلکه آنها از کاربران نمی خواهند در قبال این آگهی کاری انجام دهند. نه شمار? تماسی در زیر قرار دارد و نه گفته شده با کلیک بروی تبلیغ چه اتفاقی خواهد افتاد.
اگر دقت کنید در انتهای متن نوشته شده است، با 12 سال تجربه. این عبارت برای کاربر چه معنایی دارد؟ هیچ. آنها به کاربران نمی گویند که چه کاری انجام دهند، پس آنها هم هیچ کاری انجام نمی دهند.
یکی دیگر از عوامل مهم در تبلیغ گوگل، نمایش URL شماست. لینک سبز رنگی که در پائین عنوان تبلیغ شما قرار دارد، آدرس اینترنتی یا همان URL شماست. URL شما می تواند هرچیزی که می خواهید باشد، اما دامن? آن باید با دامن? صفح? لندینگ شما یکسان باشد.
سعی کنید همیشه در URL صفح? لندینگ خود از کلم? کلیدی انتخابی خود استفاده کنید. این کار به نفع تبلیغ تان خواهد بود.
 
برچسب‌ها :
غذای رژیمی با سبزیجات
وقتی قصد کاهش وزن و لاغری دارید باید از غذاهای کم کالری با چربی پایین استفاده نمایید تا روند کاهش وزن را با موفقیت سپری کنید ، همین طور بهتر است در وعده های شام از غذاهای سبک تر با چربی و کالری کمتر استفاده نماییم تا بدن سالم تری داشته باشیم. معمولا وقتی صحبت از غذای رژیمی می شود بسیاری از افراد تصور می کنند غذای رژیمی باید بی مزه و بدشکل باشد و نمی توان از طعم و ظاهر غذاهای رژیمی لذت برد ، در حالی که با رعایت یک سری نکات در مزه دهی مواد غذایی و همین طور استفاده از روش های طبخ مناسب می توان خوشمزه ترین غذاهای رژیمی را با ظاهری زیبا و اشتهاآور تهیه نمود. در مقاله و آموزش امروز پرنیان یک غذای رژیمی ساده بدون مرغ و گوشت آموزش داده شده است که در حین سادگی بسیار خوشمزه است و ظاهر خوبی نیز دارد . برای تهیه این غذای خومزه به مواد زیادی نیاز نیست پس اگر قصد رعایت رژیم لاغری یا سلامتی را دارید و دوست دارید برخی روزهای هفته شام های سبک و رژیمی میل کنید در ادامه همین مطلب با پرنیان همراه شوید
 
 
 
مواد لازم غذای رژیمی سبزیجات
کدو سبز                   1 تا 2 عدد روغن زیتون                      به مقدار لازم
گوجه فرنگی              5 تا 6 عدد نمک                               به مقدار لازم
سیب زمینی کوچک   4 تا 5 عدد فلفل سیاه و پاپریکا           به مقدار لازم
سیر                         2 حبه آویشن ترجیحا تازه           1 قاشق  سوپخوری
 
 
مراحل تهیه غذای رژیمی سبزیجات :
 
 
 
سعی کنید سیب زمینی و گوجه فرنگی ها را در سایزهای یکسان انتخاب کنید
 
 
 
کدوسبزی را انتخاب کنید که قطر آن هم سایز با سیب زمینی ها و گوجه ها باشد
 
 
 
سپس کدو سبز ، سیب زمینی ها و گوجه ها را برش دهید
 
 
 
قطر برش ها خیلی نازک یا ضخیم نباشد و سیب زمینی و کدو را با پوست خرد کنید
 
 
 
غذای رژیمی با سبزیجات مناسب برای کاهش وزن و کبد چرب
 
 
 
یک ظرف مناسب فر انتخاب نمایید بهتر است ظرف بیضی یا مستطیل باشد
 
 
 
جنس ظرف نیز می تواند سرامیک یا پیرکس باشد
 
 
 
از یک طرف شروع کنید و برش های کدوسبز ، گوجه فرنگی و سیب زمینی را به ترتیب و بدون فاصله بچینید
 
 
 
غذای رژیمی با سبزیجات مناسب برای کاهش وزن و کبد چرب
 
 
 
بعد از چیدن تمام ورقه های سبزیجات روی آنها نمک ،فلفل سیاه و پاپریکا بپاشید
 
 
 
سیر را ریز خرد کنید ، آویشن تازه را نیز خرد کنید و هر دو را روی مواد بپاشید
 
 
 
اگر به آویشن تازه دسترسی ندارید از آویشن خشک استفاده کنید
 
 
 
سپس روی ورقه های سبزیجان روغن زیتون بریزید
 
 
 
می توانید از اسپری روغن نیز استفاده کنید تا مقدار کمتری روغن مصرف شود
 
 
 
غذای رژیمی با سبزیجات مناسب برای کاهش وزن و کبد چرب
 
 
 
فر را با حرارت 190 درجه سانتی گراد روشن کنید و به خوبی گرم نمایید
 
 
 
سپس روی ظرف فویل بکشید و در طبقه وسط فر و به مدت 45 دقیقه غذا را بپزید
 
 
 
غذای رژیمی با سبزیجات مناسب برای کاهش وزن و کبد چرب
 
 
 
بعد از پخت اولیه فویل را بردارید و مجددا ظرف را در طبقه وسط و به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید
 
 
 
پخت دوم بدون فویل به غذا اجازه می دهد تا ترد شود و لبه های سبزیجات کمی برشته شود
 
 
 
غذا آماده مصرف است و می توانید آن را گرم و تازه به همراه نان میل نمایید
 
 
 
غذای رژیمی با سبزیجات مناسب برای کاهش وزن و کبد چرب
 
 
 
این غذا بسیار سالم و خوشمزه است و چون روش طبخ متفاوتی دارد در حین کم کالری بودن خوش طعم و زیبا است
 
 
 
این مقدار برای حدود 5 نفر مناسب است و کالری آن نیز حدود 280 کالری در هروعده می باشد
 
 
 
این غذای خوشمزه را می توانید در وعده های رژیمی میل نمایید.
منبع:پرنیان مدیا
برچسب‌ها :
راههای تقویت آنتن موبایل

راههای تقویت آنتن موبایل

تقویت آنتن

تقویت آنتن موبایل در این مقاله میخواهیم تفاوت شبکه های 4G با LIT خدمت تان توضیح دهیم . باتوجه به پیش رفت تکنولوژی ، امروزه شبکه های 3G و 4G و LTE بازا را به خود اختصاص داده اند . تا جایی که نیاز می شود برای انتخاب این سرویس ها بیشتر درباره آنها باید بدانیم تا با توجه به نیاز خود بتوانیم سرویسی با هزینه مطلوب و کیفیت مناسب دریافت کنیم. به طور کلی LTE مخفف Long Term Evolution است و یک نسل شبکه‌های موبایل محسوب نمی‌شود.

شبکه 3G چیست ؟

باتوجه به گذشت زمان شبکه های 3G جایگزین شبکه های 2G شده است . 3G سرعت تبادل اطلاعات و فرمت‌های انتقال اطلاعات را توسعه داد و برای مثال می‌شد روی گوشی موبایل صفحات وب را بازدید کرد، ویدیو استریم و دانلود کرد و به موسیقی گوش داد اما در 2G گوشی‌های موبایل فقط توانایی‌هایی مانند مکالمه، ارسال پیام کوتاه و کمی هم تبادل دیتا مانند MMS دارند. روی شبکه‌های 3G سرعت اینترنت هنوز کند است و نسبت به شبکه‌های بی‌سیم، صفحات وب و دیتا آهسته تر لود می‌شوند و نا امیدکننده هستند ولی در مقایسه با استاندارد 2G بسیار سریع‌تر است. در حال حاضر، اپراتورهای مخابراتی ایران همگی از 3G پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید از اینترنت روی گوشی موبایل‌خود استفاده کنید. گوشی‌های تلفن همراه جدیدی که در بازار هست نیز بدون شک از 3G پشتیبانی می‌کنند.

شبکه 4G چیست؟

اتحادیه بین‌المللی مخابرات، یا آی‌تی‌یو (ITU)، یک سازمان بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد است که وظیفه قانون‌گذاری و مدیریت فضای فرکانسی، تدوین استانداردهای تبادل داده و اطلاعات و همچنین کمک به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان را بر عهده دارد. این اتحادیه در ماه مارس سال 2008 برای تکنولوژی 4G استانداردهایی تعریف کرد.

این اتحادیه تصمیم گرفت حداکثر سرعت سرویس 4G در حال حرکت را معادل 100 مگابیت بر ثانیه تعریف کند و زمانی که شما در موقعیت ثابتی قرار دارید، این سرویس باید سرعتی حدود 1 گیگابیت بر ثانیه در اختیارتان قرار دهد.

اما اگر سرویس 4G واقعی باید سرعت دانلودی معادل 1 گیگابیت بر ثانیه در اختیارمان قرار دهد، چرا حتی در کشورهای پیشرفته نظیر بریتانیا این سرعت 100 برابر ضعیف تر، یعنی چیزی حدود 10 تا 12 مگابیت بر ثانیه، است ؟

متاسفانه اتحادیه بین‌المللی مخابرات در برابر اجرای استانداردهای تصویب‌شده هیچ اختیاری ندارد. یکی از دلایل اصلی این مشکل این است که دیگر گروه‌ها (نظیر 3GPP)، که با کارخانه‌های سازنده قطعات سخت‌افزاری همکاری می‌کنند، خودشان از قبل درباره نسل بعدی تکنولوژی‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و ما کاربران از همه جا بی‌خبر را با استانداردهای پایین سرویس‌هایی نظیر 4G تنها می‌گذارند.

LTE چیست؟

LTE مخفف Long Term Evolution  می باشد در واقع به معنی بیشترین سرعت در دانلود وآپلود در حال حاضر می باشد و می توان گفت یک نسل از شبکه ها تلفن همراه و استاندارد نیست بلکه زیر مجموعه ای از 4G است که به دنبال دستیابی به سرعت‌های تعریف شده در این استاندارد است. هنگامی که ITU-R استاندارد 4G را تصویب کرد و حداقل سرعت را مشخص نمود، بسیاری از ارائه‌دهندگان سرویس‌های موبایل کمی سرعت انتقال اطلاعات را روی 3G افزایش دادند و بعد با دادن پول به شرکت‌های سازنده گوشی تلفن همراه، از آنها خواستند 4G را وارد مشخصات پشتیبانی محصول کنند و روی صفحه‌ نمایش نشان دهند. وقتی علامت 4G را در گوشه بالا سمت راست صفحه‌نمایش موبایل می‌بینیم به معنای این نیست که واقعاً داریم از یک شبکه 4G استفاده می‌کنیم. در این میان بدنه 4G تغییر پیدا کرد تا بتوان میان 4G تقلبی از 4G واقعی تفاوت را حساس کنیم ، در این میان LTE را به معنای ادامه استانداردهای شبکه‌های موبایل و روشی برای تکامل آن در بلند مدت تعریف نموده اند . وقتی یک دستگاه برچسب LTE دارد، در مقایسه با 4G به این معنا است که نسبت به 3G سرعت و امکانات بهتری را دارا است . روی برخی شبکه‌های LTE سرعت‌های 200 و 250 مگابیت نیز قابل استفاده است. بعد از تعریف LIT بعضی شرکت ها از این اسم سوء استفاده نموده اند و برای جذب مشتری خود این نام را G LTE4 استفاده نموده اند ؛ یک روش بازاریابی فنی که به آن‌ها اجازه می‌داد ادعا کنند مجهز به نسل بعدی شبکه‌های موبایل شدند بدون اینکه واقعاً به مشخصات آن رسیده باشند یا اینکه امکانات و قابلیت‌های آن را ارائه کنند.

سرعت

سرعت در شبکه های تلفن همراه با هم متفاوت است به طور مثال اگر سرعت دانلود یا آپلود خیلی زیاد باشد ، می‌توانیم بگوییم که شبکه LTE است یا خیر در حالت کلی تفاوت میان شبکه‌ 3G با شبکه‌های 4G و LTE بسیار زیاد است و نمی توان به سادگی آن را تشخیص داد ولی تفاوت میان یک شبکه 4G معمولی با یک شبکه 4G واقعی از روی دانلود و آپلود دیتا امکان‌پذیر نیست و ممکن است هر دو شبکه سرعتی یکسان داشته باشند. در حال حاضرمی توان گفت LTE سریع‌ترین شبکه دیتای موبایل موجود در دنیا است.

راه‌حل چیست؟

چگونه می‌توانیم از شبکه 4G استفاده کنیم؟ برای یک اتصال 4G به دو چیز نیاز داریم: اول، شبکه‌ موبایلی که سرعت‌های زیاد تبادل اطلاعات را پشتیبانی کند و دوم، دستگاهی که بتواند به این شبکه متصل شده و اطلاعات را با سرعت مناسب دانلود کند. اگر شما یک گوشی با قابلیت 4G LTE بخرید، به این معنا نیست که می‌توانید با هر سرعت دلخواهی که تصور می‌کنید، دانلود یا ویدیوها را استریم کنید. یک مثال بزنم: وقتی یک ماشین می‌خریم که شرکت سازنده‌اش گفته حداکثر سرعتش 200 کیلومتر در ساعت است به این معنا نیست که ما می‌توانیم با این ماشین در بزرگ‌راه‌ها با سرعت 150 کیلومتر در ساعت رانندگی کنیم. اپراتورها قبل از اینکه بتوانند سرویس‌های LTE واقعی را در سراسر مناطقی که فعالیت می‌کردند، ارائه بدهند؛ شروع به تبلیغات و عرضه گوشی‌هایی کردند که مهم‌ترین قابلیت‌شان پشتیبانی از LTE بود ولی مشتری پس از خرید نمی‌توانست با سرعت‌هایی که شنیده اطلاعات را دانلود کنند. در سال‌های بعدی کم‌کم شبکه‌های LTE واقعی به صورت محدود ارائه شد و اکنون شاهدیم که سرویس‌های خوبی در اروپا، امریکا و برخی کشورهای آسیای شرقی ارائه می‌شود. 

 منبع : آنتن کالا

 

برچسب‌ها :
طرز تهیه قارنی یاریخ بادمجان شکم پاره و گوشت

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه قارنی یاریخ بادمجان شکم پاره و گوشت

 

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه و درست کردن قارنی یاریخ بادمجان شکم پاره و گوشت خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ..قارنی یاریخ بادمجان شکم پاره یک غذای اصیل است و بسیار ساده و خوشمزه است. برای مشاهده این آموزش آشپزی از غذاهای ایرانی، این پست را دنبال کنید.

 

مواد لازم قارنی یاریخ بادمجان شکم پاره

بادمجان۶ عدد
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
جعفرییک ساقه خرد شده
سیر۴ حبه ریز شده
رب گوجه فرنگی۲ قاشق سوپخوری
پیازیک عدد خرد شده
نمک و فلفلبه میزان لازم

 

همچنین ببینید : غذاهای ایرانی بدون گوشت

 

طرز تهیه قارنی یاریخ بادمجان شکم پاره

با ذکر بسم الله الرحمن الرحیم آشپزی رو آغاز می کنیم در ابتدا بادمجان‌ها را از دو ساعت قبل پوست می گیریم از وسط‌شان یک برش زده و به آنها نمک می‌زنیم تا طمع تلخی اشان از بین برود پیاز خرد شده را در روغن تفت می دهیم.سپس گوشت چرخ کرده  و نمک را می‌افزاییم.و بعد رب گوجه فرنگی را اضافه می‌کنیم و در اواخر پخت جعفری و سیر ریز خردشده را نیز افزوده و از روی حرارت بر می‌داریم

در این لحظه بادمجان‌ها را در روغن مایع سرخ کرده و درون صافی می‌گذاریم مواد گوشتی را داخل بادمجان‌ها پر کرده و در مقداری رب‌گوجه فرنگی سرخ شده که یک لیوان آب به آن افزوده‌ایم ده دقیقه می‌پزیم

نکات مهم قارنی یاریخ بادمجان شکم پاره و گوشت

نکته ۱ : برای دادن طعمی بهتر می توانیم کمی پنیر پیتزا روی غذا می ریزیم و مدت کمی در فر قرار دهیم تا پنیر آب شود

نکته ۲ : برای تزئین و هضم بهتر غذا می توانیم از فلفل دلمه ای استفاده نماییم

منبع: نمناک

برچسب‌ها :
انواع مختلف آبنما

انواع آبنما

آبنما ، در بیان ساده میتوان گفت آبنما سازه ای است که میتوان در محیط داخل و خارج (حیاط ،باغ ،باغچه، رستوران ، آپارتمان، ویلا و ...) با عمق کمی از آب حداقل 60 سانتی متر اجرا نمود که باتوجه به سلیقه افراد از مصالح متفاوتی اعم از سنگی ، شیشه ای ،صخره ای ، سیمانی، سفالی حتی یونلالیت و فایبر گلاس ساخته می شود به طور مثال از آبنمای شیشه ای بیشتر برای ادارات و فضای داخلی استفاده میشود واز آبنمای صخره ای برای رستوران ها ، سفره خونه ها و فضای خارجی استفاده می شود.

فضای آبنما از جمله نکات حائز اهمیتی است، که اصولا باید دور از هر نوع آلودگی باشد. باتوجه با اینکه فضای آبنما بسته می باشد ، نباید باعث آلوده شدن آن شد، تا پمپ آن دچار مشکل نشود و بتوان باصدای دلنشینی که از جریان آب درآن بوجود می آید و همچنین نمای زیبایی که بانورپردازی و مجسمه های آبنما تزئین میشود استفاده نمود.

امروزه روش های ساخت آبنما متفاوت می باشد و مطابق با اینکه از چه مصالحی استفاده می نمائید، قیمت آن نیز متفاوت می باشد. قابل ذکر است آبنما به صورت پیش ساخته و حتی رومیزی برای خانه های مسکونی فروخته میشود که مزایایی از قبیل : حمل و جابه جایی راحت ،برای افرادی که اجاره نشین می باشند، هزینه کمتر ،فضا ی کمتر و همچنین دیگر نیاز به تغییر معماری داخل خانه ندارند ، حتی میتوان با یک جستجو ساده در داخل نت از قیمت آبنمای خانگی نیز مطلع شد.

 

تاریخچه آبنما

 

 اولین مستنداتی که در مورد آبنماها وجود داردمربوط به 4000 سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. در ایران نیز باتوجه به وجود برخی سرامیک‌ها در باغ‌ها و باغچه‌های بسیار قدیمی، پر واضح است که از آبنما در دکوراسیون باغ‌ها استفاده می گردید. سالهاست که انسان از تماشای جریان آب به وجد می‌آید و شگفت زده می‌شوند. دلیل این احساس زیبا هر چه که باشد، فرقی نمی‌کند، حقیقت این است که آبنماها، نقش بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها و آرامش محیط طی سالها متمادی ایفا کرده‌اند، استفاده ریشه و اصل سنت آبنماهای غربی به یونان برمی‌گردد که هم شواهد باستان شناسی و هم کنده‌کاری‌های موجود بر گلدان‌ها، مدرکی بر این مدعا به شمار می‌روند.

 

ساخت آبنما

 

شما هم تا بحال دوست داشته اید،که از آبنمای صخره ای یا آبنمای درختی یا آبنمای خانگی در خانه خود داشته باشید 

ساخت بعضی از آبنماها مثل آبنمای موزیکال ، آبنمای ریتمیک در خانه مشکل است ولی آبنماهای کوچک به راحتی قابل ساخت هستند .فقط کافیست با قطعات آبنما خانگی کوچک آشنا باشید که شامل پمپ و شناور و لوله پلاستکی و گلدان یا زیر گلدانی و ....... می باشد.

از نکات مهمی که برای ساخت آبنما خارج از منزل باید به آن توجه کرد، فضای مناسب و هچنین سنجش گروه سنی و نکات ایمنی آن می باشد که حائز اهمیت است.

 

انواع آبنما

 

آبنماه و فواره در جوامع امروزی به عنوان یک ایده و طرح برای دکور و یا دیزایین محیط استفاده می شود و بسه به نوع مخاطب ، محل نصب و زمان کار آبنماها تنوع محصول دارند .در این میان میتوان به آبنما باغی وخانگی،آبنما موزیکال ، آبنما میدانی ،آبنما کلاسیک و آبنما تصویری اشاره کرد و در ادامه با انواع آن آشنا خواهید شد.

 

1-آبنما موزیکال

 

از روح‏ نوازترین تفریحات، تماشای یک آبنمای موزیکال است.که به دو صورت میباشد :

-1حالتی که افکتها تغییر وضعیت ‏میدهند و میزان شدت آب خروجی پمپها با شدت صوت موسیقی پخش شده در محیط تغییر ‏میکند.

2- حالتی که بر اساس ضرب آهنگ موسیقی مورد نظر، افکتها و شدت آب خروجی پمپها از قبل برنامه ‏ریزی ‏گردند.

 

2- آبنما میدانی

 

برای لطافت بخشیدن به فضاهای شهری می‏توان علاوه بر فضای‏ سبز از آبنما نیز استفاده کرد. دیدن حرکت آب وشنیدن صدای آب، به عقیده اکثر روان‏شناسان باعث ایجاد آرامش در انسان می‏شود.

 

3- آبنما کلاسیک

 

این آبنماها تمامی زیباییهای یک آبنمای موزیکال را دارد ولی به لحاظ محدودیت‏های مکانی، فاقد موسیقی می باشد.

 

 

4- آبنما باغی و خانگی

استفاده از چند آبنمای فانتزی کوچک در ویلاها ، باغها و یا منازل و پیچیدن صدای آب درخلوت آسایش انسان روح انسان را به پرواز در می‏آورد.

 

5- آبنما تصویری،پرده ای

 

این آبنما قادر است، تصاویر و نوشته ‏ها را با ریزش آب در هوا ایجاد نماید. این آبنما دارای نرم‏ افزاری قوی میباشد. این مدل آبنما در سه حالت کاری ،مذهبی (اجرای اذان و ادعیه)، رسانه ای(تبلیغات و پیام رسانی) و سرگرمی(اشکال متنوع و بازی آب و موسیقی) می‏تواند مورد استفاده قرار گیرد.


اصول طراحی و نصب آبنما

 

نکاتی که هنگام نصب باید به آن توجه نمود : زیر درخت نباشد ، حشرات و فضولات پرندگان و بطور کلی ذراتی که از درخت میریزد ،باعث آلودگی آب شده و موجب گرفتگی فیلترها و گلوگاه پمپ ها می گردد. 

نباید در مسیر بادهای شدید باشد: بادهای شدید باعث اختلال در الگوی ریزش آب آبنما شده و موجبات ریزش آب به بیرون از لبه های حوض اصلی را فراهم می کند ، از این رو ارتفاع ستون آب نباید بیشتر از فاصله نزدیک ، لبه حوض اصلی از فواره باشد. 

عمق منبع ذخیره آب: به منظور کاهش مصرف آب باید عمق آب تا حد امکان در سطح قابل قبولی ثابت باقی بماند. 

 محافظت توسط شبکه های آهنی: گودالها و حفرههایی که برای نصب تجهیزات آبنما در کف حوض ساخته میشوند می بایست توسط شبکه های آهنی پوشانده و محافظت شوند.

تخلیه و سرریز آبنما: به منظور تخلیه آسان آب و نظافت آبنما، سیستم تخلیه و سرریز آب باید تعبیه گردد.

 تأمین آب تازه: آبنما باید دارای لوله کشی ثابت برای تأمین آب تازه مورد نیاز و سیستم متعادل کننده اتوماتیک برای تنظیم دائم سطح آب و سیستم حفاظتی برای جلوگیری از خشک کار کردن پمپ در صورت نبودن آب در آبنما، به خصوص در مکانهای عمومی باشد. 

 امنیت کابلهای تغذیه برق: کابلهای برق داخل حوض باید درون داکتهای مخصوص قرار گیرند که این مسأله در مکان های عمومی بسیار مهم میباشد. 

انتخاب صحیح پمپ آبنما: پمپ های فواره ها باید با توجه به حداکثر توان مصرفی مورد نیاز و با در نظر گرفتن موقعیت محل نصب آن ها انتخاب شوند.

منبع : آبنما زرین

برچسب‌ها :
بهترین غذاهای ایرانی

بهترین غذاهای ایرانی
تا به حال شده میهمانی خارجی داشته باشید و دوست داشته باشید بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را به او معرفی کنید؟ اگر بخواهید چند غذای خوشمزه ایرانی را معرفی کنید چه می گویید؟ در این مطلب می خواهیم معروف ترین و معروف ترین غذاهای ایرانی از دید توریست های خارجی را به شما معرفی کنیم. این غذاها در سرتاسر دنیا به عنوان نماینده های آشپزی ایرانی شناخته می شوند و باید بگوییم که انصافا نماینده های خوبی هم هستند. به نظرتان بهترین غذاهای ایرانی کدام هستند؟ قبل از هرچیز باید بگوییم که این غذاها ترتیب خاصی ندارند، بنابراین اگر غذای محبوبتان در آخر معرفی شد به دل نگیرید! با الی گشت همراه باشید.

آش رشته
چلو کباب | Chelo Kabab
مطالب مرتبط:
بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه

خوشمزه ترین غذاهای گیاهی در کشورهای مختلف

خوشمزه ترین و مشهورترین غذاهای لبنانی
چلو کباب بدون شک معروف ترین غذای ایرانی است و خیلی ها آشپزی ایرانی را با چلو کباب می شناسند. انواع کباب و به ویژه کوبیده در بین ایرانی ها و توریست ها بسیار پرطرفدار است. چلو کباب کوبیده همان طور که می دانید معمولا با گوجه و فلفل کبابی، برنج زعفرانی، دوغ و سبزی تازه سرو می شود. البته گاهی کوبیده را به جای برنج با نان هم می خورند که صد البته بهتر است نان سنگک باشد!

چلوکباب کوبیده
قرمه سبزی | Ghormeh Sabzi
از بسیاری از ایرانی ها اگر بپرسی محبوب ترین غذایت کدام است احتمالا می گوید قرمه سبزی! خورش قرمه سبزی با سبزیجات معطر فراوان، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز (در برخی نقاط ایران لوبیا چیتی و سفید) و گوشت قرمه شده گوسفند، گوساله یا بره تهیه می شود. راز یک قرمه سبزی خوشمزه مثل بسیاری از غذاهای ایرانی در زمان پخت آن است. هرچه خورش را با حرارت کمتر و زمان طولانی تر بپزید به اصطلاح جاافتاده تر و خوش طعم تر می شود. قرمه سبزی همراه با برنج ساده یا زعفرانی خورده می شود و تجربه خوردنش مطمئنا برای خارجی ها هم جالب و جذاب خواهد بود.

خورش قرمه سبزی
فسنجان | Fesenjan
خب، نوبتی هم باشد نوبت خورش فسنجان است! خورش مجلسی و خوشمزه ایرانی که دل همه را برده است و زینت بخش مجالس و میهمانی های مهم است. خورش فسنجان از گردوی آسیاب شده، رب انار و گوشت مرغ یا کوفته قلقلی تهیه می شود. این خورش هم مثل قرمه سبزی باید ساعت ها با حرارت کم بپزد تا جا بیفتد. در نقاط مختلف ایران این خورش را به شیوه های مختلف درست می کنند و بعضی جاها آن را ترش تر، بعضی دیگر ملس و برخی دیگر کمی شکر به غذا اضافه می کنند تا کاملا شیرین شود.

خورش فسنجان
دیزی | Dizi
دیزی که به نام آبگوشت هم نامیده می شود یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است. اگر می خواهید دوست خارجی تان را کاملا با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید او را به رستوران سنتی ببرید و دیزی سفارش بدهید! گوشت گوسفند را با حبوبات و سیب زمینی و گاهی گوجه می پزند تا حسابی جا بیفتد. بعد آن را با نان سنگک، سبزی خوردن، دوغ و پیاز نوش جان می کنند.

آبگوشت
زرشک پلو | Zereshk Polo
یکی دیگر از بهترین غذاهای ایرانی که در مجالس سرو می شود زرشک پلو است که اغلب با مرغ تهیه می شود. زرشک پلو از ترکیب زرشک، زعفران و برنج سفید تهیه می شود و علاوه بر طعم فوق العاده خوشمزه ظاهری بسیار زیبا و مجلسی دارد. زرشک پلو با مرغ یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است و در دنیا نیز شهرت زیادی پیدا کرده است.

زرشک پلو با مرغ
آلبالو پلو | Albaloo Polo
آلبالو با ظاهر زیبا و رنگارنگی که دارد غذایی مجلسی محسوب می شود و در بسیاری از میهمانی ها و مراسم های رسمی سرو می شود. آلبالو پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است و آن را هم با گوشت قرمز (کوفته قلقلی) و هم با گوشت مرغ درست می کنند. درست کردن آلبالو پلو نیاز به تبحر و مهارت خاصی دارد و هرکسی نمی تواند آن را به خوبی درست کند.

آلبالو پلو
باقالی پلو | Baghali Polo
باقالی پلو اگر با ماهیچه تهیه شود یکی از مجلسی ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی است و بسیاری از ایرانی ها و البته خارجی ها عاشق آن هستند. برای تهیه باقالی پلو، برنج سفید را با باقالی و زعفران ترکیب می کنند و در آخر ماهیچه گوسفند یا گوشت مرغ را در کنار بشقاب قرار می دهند و سرو می کنند.

باقالی پلو با ماهیچه
لوبیا پلو | Loobia Polo
لوبیا پلو یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که سرو کردنش رسم و رسوم خاصی هم دارد. لوبیا پلو را معمولا همراه با ته دیگ نان یا سیب زمینی، سالاد شیرازی، سبزی خوردن و ماست می خورند که ترکیبی بسیار خوشمزه می شود. برای تهیه لوبیا پلو، لوبیا سبز خرد شده را با گوشت و پیاز و رب گوجه فرنگی و و ادویه جات مختلف ترکیب می کنند و روی حرارت ملایم قرار می دهند تا دم بکشد و آماده بشود.

لوبیا پلو
ته چین | Tahchin
ته چین یکی از غذاهای ایرانی بسیار خوشمزه و زیباست که ظاهری بسیار شیک و مجلسی دارد. جالب است بدانید که خارجی ها ته چین را  به خاطر ظاهر زیبایش کیک ایرانی هم می نامند. ته چین را به صورت ساده و همراه با مرغ، گوشت، بادمجان و … درست می کنند؛ اما ته چین مرغ شهرت بیشتری دارد.

ته چین مرغ
جوجه کباب | Joojeh Kabab
ایرانی ها عاشق گوشت هستند و در اکثر غذاهای ایرانی گوشت مرغ یا گوسفند و گوساله حتما وجود دارد. یکی از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی جوجه کباب است که روی ذغال کباب می شود و بسیار خوشمزه است. یکی از سنت های ایرانی ها این است که وقتی برای کمپینگ به دل طبیعت می روند حتما مواد لازم برای تهیه جوجه کباب را همراه می برند و همان جا روی ذغال و آتش جوجه ها را کباب می کنند! جوجه کباب را همراه با گوجه کبابی و برنج زعفرانی و کره می خورند که بسیار ترکیب خوشمزه ای است.

جوجه کباب
خورش قیمه | Gheimeh
یکی دیگر از غذاهای ایرانی که بسیار محبوب و پرطرفدار است خورش قیمه است. قیمه اغلب با خلال سیب زمینی سرخ شده و گاهی با بادمجان هم تهیه می شود که اولی را قیمه سیب زمینی و دومی را قیمه بادمجان می نامند. برای تهیه خورش قیمه گوشت قیمه شده را با پیاز و لپه و رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی و آب می پزند تا کاملا جا بیفتد. در آخر سیب زمینی های سرخ کرده یا بادمجان سرخ شده را به خورش اضافه می کنند و همراه با برنج ساده یا زعفرانی نوش جان می کنند.

خورش قیمه
خورش بادمجان | Khoresh bademjan
بادمجان در بسیاری از غذاهای ایرانی استفاده می شود و مردم ایران عاشق آن هستند. یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که با بادمجان تهیه می شود خورش بادمجان است. برای تهیه این خورش گوشت را با پیاز و ادویه جات می پزند و بعد بادمجان های سرخ شده و بادمجان و غوره را به آن اضافه می کنند. خورش بادمجان اغلب با برنج سفید یا زعفرانی خورده می شود هرچند آن را همراه با نان هم می توان سرو کرد.

خورش بادمجان
دلمه | Dolmeh
دلمه انواع مختلفی دارد و دلمه برگ مو، دلمه گوجه، بادمجان و فلفل دلمه ای از جمله معروف ترین آن ها هستند. با این حال، دلمه برگ مو محبوبیت بیشتری دارد و بسیاری از ایرانی ها در فصل بهار که برگ های انگیر تازه و ترش و خوشمزه است این دلمه را تهیه می کنند. دلمه در ایران یکی از غذاهای محلی استان های آذربایجان غربی و شرقی به حساب می آید، با این حال امروزه در سرتاسر ایران این غذای خوشمزه طبخ می شود. مواد داخل دلمه ترکیبی از گوشت چرخکرده، سبزی دلمه، پیاز، لپه و … است.

دلمه برگ مو
کوفته تبریزی | Tabrizi Kufteh
کوفته تبریزی همان طور که از اسمش مشخص است اصالتا غذایی تبریزی است اما امروزه در سرتاسر ایران تهیه می شود و یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به حساب می آید. تو ایران انواع کوفته تهیه می شود اما کوفته تبریزی از همه معروف تر و خوشمزه است. کوفته تبریزی از ترکیب گوشت، لپه و سبزیجات تهیه می شود و داخل کوفته هم تخم مرغ آبپز، آلو، گردو، پیاز داغ و زرشک ریخته می شود.

کوفته تبریزی
آش رشته | Ash Reshte
در ایران آش های بسیار زیادی وجود دارد و هر منطقه آش مخصوص به خود را دارد. در این میان آش رشته از همه معروف تر است و گردشگران خارجی با آن بیشتر آشنا هستند. آش رشته یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است و در ایامی مثل ماه رمضان به صورت نذری پخته می شود. برای تهیه آش رشته حبوبات مختلف را با سبزی مخصوص آش می پزند و بعد رشته آشی و کشک را به آن اضافه می کنند. تزئین روی آش اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ایرانی ها در تزئین تبحر زیادی دارند. پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک از جمله تزئینات اصلی آش رشته است.

منبع:  foodrepublic.com

برچسب‌ها :
ژل رویال وعسل طبیعی

 ژل رویال

ژل رویال یک ماده مغذی است که زنبور پرستار جوان تولید می کند و حاوی مقادیر قابل توجه پروتئین هایی است که برای رشد و تکثیر سلول ها مهم هستند. درست مثل عسل، از زنبورها می آید - با این حال، زنبورها این مواد را به دلایل بسیار مختلف تولید می کنند. در حالی که عسل برای ملکه کارگر انرژی فراهم می کند، ژله سلطنتی به عنوان منبع اصلی غذا برای ملکه مستعمره عمل می کند. درمان سلطنتی در واقع و به احتمال زیاد به عنوان نام مشتق شده است.  ژل رویال به نظر می رسد معتبر، تحریک کنجکاوی، و به دلایل خوب است. نام تنها می تواند شما را جذب کند، اما چه چیزی باعث جذابیت آن می شود؟ خوب، برای شروع، گزارش شده است که دارای خواص ضد تومور، ضد باکتری و زخم است.
 
1. درمان پوکی استخوان
گروه ارتوپدی و جراحی، دانشکده پزشکی دانشگاه اروسیو در ترکیه با هدف بررسی اینکه آیا گرده سلول ژله و زنبور عسل باعث کاهش ضربان استخوان در اثر پوکی استخوان می شود. تراکم معدنی استخوان اندازه گیری شد، نمونه های بافتی گرفته شد و نمونه های خون برای مطالعه جمع آوری شد. این کمک می کند تا سطح کلسیم و فسفات استخوان را با تصویربرداری از طریق میکروسکوپ الکترونی اسکن کند.
تفاوت های قابل توجهی وجود دارد که سلامتی مثبت استخوان در ستون فقرات کمری و پروگزیمال فک بالا در گروه های گرده سلول و زنبور عسل نشان می دهد. بافت استخوانی کلسیم و فسفات نیز بالاتر است، که نشان می دهد که گرده سلول ژله و زنبور عسل ممکن است از دست دادن استخوان به علت پوکی استخوان کاهش یابد. 
2. کمک به زخم های شفا
عسل طبیعی برای درمان زخم به مدت طولانی شناخته شده است. مطالعات نشان می دهد که ژل رویال  نیز در بهبود زخم ها نیز مفید است. در یک مطالعه سال 2010، زخم به سرعت با ژل رویال در غلظت های مختلف به مدت 48 ساعت درمان شد و مهاجرت با ارزیابی بستن حاشیه زخم بررسی شد. علاوه بر این، سطح لیپیدهای تغییر یافته که اخیرا گزارش شده است در روند بهبود زخم شرکت می شود، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
مهاجرت فیبروبلاست ها در 24 ساعت بعد از زخم به حداکثر رسید و درمان ژله سلطنتی به طور قابل ملاحظه ای مهاجرت فیبروبلاست ها را در عرض 24 ساعت سریعتر کرد. در نهایت، این تحقیق نشان داد ژله سلول، مهاجرت فیبروبلاست ها را افزایش می دهد، یک سلول در بافت همبندی که کلاژن و سایر الیاف را تولید می کند و سطوح لیپید های مختلفی را که در روند بهبود زخم ایجاد می شود، تغییر می دهد. 
3.ناباروری مردان را بهبود می بخشد
منبع : asalaramas.com
برچسب‌ها :
برای سئو سایت نیاز به چه مهارت داریم

سئو ، چرا وبسایت من به SEO نیاز دارد؟

اکثر ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاهو هدایت می شود. اگر چه رسانه های اجتماعی و سایر انواع سایت ها هم میتوانند ترافیک برای سایت شما ایجاد کنند، موتورهای جستجو، روش اصلی برای هدایت ترافیک برای اکثر کاربران اینترنت هستند. این درست است که آیا سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم می کند.

جستجوهای جستجو - کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند موفق شود (یا شکستن) یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند تبلیغات، درآمد و مواجهه را مانند هیچ کانال بازاریابی ارائه دهد. سرمایه گذاری در جستجوگرها می تواند در مقایسه با سایر انواع بازاریابی و ارتقاء میزان بازدهی استثنایی داشته باشد.
چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت من بدون SEO را تشخیص دهند؟

سئو
موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو وجود دارد. در حالی که SEO مناسب می تواند هزاران نفر از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و توجه بیشتری را به خود جلب کند، حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجوی خود پنهان و یا دفن کند، در حالی که دید کم است.

علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین به ارتقاء رتبه بندی کمک می کند تا محتوا در آنجا قرار گیرد که جستجوگران آن را راحت تر پیدا کنند. اینترنت در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای رقابتی است، و آن دسته از شرکت هایی که انجام جستجوگرها را در نظر می گیرند، در بازدید کنندگان و مشتریان مورد نظر است.
آیا می توانم SEO را برای خودم انجام دهم؟
دنیای جستجوگرها پیچیده است، اما اکثر مردم به آسانی می توانند اصول اولیه را درک کنند. حتی مقدار کمی از دانش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش سئو و آموزش رایگان SEO به طور گسترده در وب در دسترس است، از جمله در راهنماهای این چنین است. این کار را با یک تمرین کوچک ترکیب کنید و به خوبی خود را برای تبدیل شدن به یک گور می کنید.

با توجه به تعهد وقت خود، تمایل شما برای یادگیری و پیچیدگی وب سایت شما، ممکن است تصمیم بگیرید که شما نیاز به سئوکار متخصص سئو ( سئو در تهران ) برای رسیدگی به امور را برای شما دارید. شرکت هایی که SEO را انجام می دهند ممکن است متفاوت باشند برخی تمرکز متفاوتی دارند، در حالی که دیگران یک رویکرد گسترده تر و عمومی تر دارند.

در هر صورت، خوب است که درک مفاهیم اصلی را داشته باشیم.
چقدر باید این مقاله را بخوانم؟

اگر در مورد بهبود ترافیک جستجو جدی هستید و با جستجوگرها آشنا نیستید، توصیه می کنیم این راهنمای را به جلو بروید. ما تلاش کرده ایم تا آن را به عنوان مختصر و آسان درک کنیم. یک PDF نسخه قابل چاپ برای کسانی که ترجیح می دهند و ده ها تن از منابع مرتبط با آن در سایت های دیگر و صفحاتی است که نیز مورد توجه شما هستند.

هر بخش از این راهنما ( مقالات سئو ) برای درک موثرترین شیوه های بهینه سازی موتورهای جستجو مهم است.

مجموعه مقالات سئو و بهینه سازی سایت
منبع : سئوسایت
برچسب‌ها :
لیست غذاهای نونی

مهمانی‌های خودمانی با دوستان و اقوام که با آن‌ها رو در بایستی ندارید خیلی بیشتر خوش می‌گذرد. این روزها که بسیاری از دختر و پسرهای جوان رژیم غذایی خاص خودشان را دنبال می‌کنند و ترجیح می‌دهند به سراغ غذای برنجی نروند، برگزاری یک مهمانی آبرومند با غذاهای نونی کار ساده و درعین‌حال دشواری است! در این مطلب در وبلاگ مامان‌پز باهم با بهترین‌های غذای نونی برای مهمانی آشنا می‌شویم. اگر وقت یا احیاناً حال و حوصله پخت این غذاهای لذیذ را نداشتید، دست بجنبانید و از مامان‌های کدبانوی مامان‌پز کمک بگیرید. این موضوع بین خودمان محرمانه می‌ماند!

اجازه بدهید لیست غذای نونی برای مهمانی را با یک غذای فرنگی و محبوب قلب‌ها آغاز کنیم. غذایی از قاره سبز که حسابی زرد و قرمز و نارنجی است و طرفدارهای بسیار زیادی دارد:

لازانیا
لازانیا که به آن خمیربرگ هم می‌گویند گونه‌ای از ماکارونی پهن و ورقه‌ای است که مارکو و یارانش آن را برای ما به ارمغان آورده‌اند. این غذای ایتالیایی یکی از محبوب‌ها در بین بچه‌ها است که تهیه آن کار نسبتاً دشوار - ازآن‌جهت که باید یک عالم ظرف کثیف کنید و آشپزخانه حسابی بریزوبپاش می‌شود-  اما دل‌چسبی است که حتماً مورد قبول نظر بچه‌ها و بزرگ‌ترها قرار می‌گیرد.

این غذای ایتالیایی را معمولاً با سه لایه پاستای ورقه‌ای، سس مخصوص و پنیر پیتزا درست می‌کنند و در آن از گوشت، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، سس سفید، پنیر پیتزا، روغن زیتون، ادویه‌های خوش‌بو نظیر آویشن و کلی مخلفات دیگر استفاده می‌شود. برای پخت یک وعده لازانیای بدون نقص حتماً باید در خانه فر داشته باشید تا این غذا به بهترین شکل خود آماده شود.

لازانیا

 

 

حالا بیایید به سراغ خوراک‌هایی برویم که نه تنها یک غذای نونی برای مهمانی و روزهای هفته هستند، بلکه برای آن‌هایی که علاقه‌مند به غذای رژیمی هستند هم جالب توجه است.

مرغ گریل با سبزیجات بخارپز

مرغ در کنار سبزیجات بخارپز یک غذای نونی برای مهمانی به‌خصوص برای افرادی است که رژیم سفت ‌و سخت غذایی را دنبال می‌کنند. در تهیه این غذا از سبزیجات پرخاصیت و خوشمزه‌ای مثل کلم بروکلی، اسفناج، کدو، قارچ، سیب‌زمینی و گل‌کلم استفاده می‌شود. پس از آب‌پز یا بخارپز کردن مرغ، سبزیجات را به‌صورت دورچین در ظرف قرار می‌دهیم و یک برش لیموترش تازه را در کنار این مخلفات اضافه می‌کنیم. اگر دوست داشته باشید یک فلفل سبز تند و تازه هم می‌تواند هیجان خوردن این غذا را دوچندان کند!

مرغ گریل با سبزیجات

 

خوراک ویژه مرغ و سبزیجات

یکی دیگر از غذاهای رژیمی که می‌توان به‌عنوان غذای نونی برای مهمانی از آن استفاده کرد خوراک ویژه مرغ و سبزیجات است. برای تهیه این خوراک ابتدا مرغ را با پیاز و زردچوبه تفت می‌دهیم؛ در ظرفی دیگر هویج، پیاز و فلفل دلمه‌ای رنگی یا هر کدام از سبزیجات مورد علاقه‌مان را حلقه‌حلقه یا به صورت برش‌های نازک و بلند می‌چینیم و مرغ را پس از تفت دادن روی این سبزیجات قرار می‌دهیم و یک لیوان آب، قدری پودر زعفران فرد اعلاء، و نمک و فلفل به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم خوب مغزپخت شود.

این خوراک نیاز به سس مخصوص هم دارد؛ برای تهیه این سس ادویه را با رب گوجه‌فرنگی تفت می‌دهیم و آب را به این مخلوط اضافه می‌نماییم و قدری روی حرارت قرار می‌دهیم تا سس ما قوام یابد. بعد از پختن غذای اصلی از این سس استفاده می‌کنیم و روی مرغ و سبزیجات می‌ریزیم تا طعم آن لذیذتر و دل‌چسب‌تر شود. برای آنکه حسابی با خوردن این غذای رژیمی سیر شویم به کمی پوره سیب‌زمینی هم نیاز داریم.

خوراک مرغ

 

اگر دوست دارید با غذاهای گوشتی نونی هم آشنا شوید، حالا وقتش رسیده است...

رولت گوشت

اگر مهمان‌هایتان میانه خوبی با گوشت قرمز دارند، رولت گوشت می‌تواند یک غذای نونی برای مهمانی شما باشد که با استفاده از انواع سبزیجات می‌توان آن را تزئین کرد و رنگ و لعاب جذابی را برایش تدارک دید. در تهیه این غذای فرنگی از مقداری گوشت چرخ‌کرده به همراه پیاز، پودر نخودچی، زرشک، تخم گشنیز، جعفری ساطوری شده، ادویه‌جات و مواردی نظیر آن استفاده می‌شود. حتی خانم‌های کدبانو برای هیجان بیشتر، مغز رولت گوشت را با تخم‌مرغ یا تخم بلدرچین آب‌پز پر می‌کنند تا در برش‌های این غذای خوشمزه، رنگ زرد و سفید در مرکز غذا خودنمایی کند.

رولت گوشترولت گوشت

 

بیف استروگانف

به اسم عجیب‌وغریب این غذای نونی که از سرزمین‌های سردسیر روسیه آمده است توجه نکنید چرا که یکی از لذیذترین غذاها است. برای تهیه این خوراک فرنگی بهتر است از گوشت راسته گوساله که به درازا بریده‌شده است، استفاده کنید. در مرحله بعد این گوشت به همراه پیاز و روغن و ادویه در تابه تفت‌داده می‌شود و برای آنکه به‌خوبی مغزپخت شود کمی آب به آن اضافه می‌شود. در مرحله بعد قارچ تفت‌داده شده به همراه نمک و فلفل به گوشت اضافه شده و آخر از همه هم خامه و سیب‌زمینی سرخ‌کرده از راه می‌رسند!

بیف استروگانف

 

 

حالا وقت آن رسیده که سری به سالادهای نونی بزنیم. البته همان‌طور که می‌دانید سالادها عموماً نیازی به نان ندارند، اما هستند برخی سالادها که در فرهنگ غذایی ما با نان سرو می‌شوند و جایگاه بسیار خاصی را هم به خود اختصاص داده‌اند.

الویه، این آشنای قدیمی!

هم سالاد است و هم غذایی بسیار لذیذ و دوست‌داشتنی، بله صحبت از سالاد الویه است که نه‌تنها یک غذای نونی برای مهمانی است، بلکه یکی از گزینه‌های جدی مهمانی تولد و دورهمی‌های بچه‌ها و بزرگترها است و با آن می‌شود لقمه‌های خوشمزه درست کرد.

جالب است بدانید، سالاد الویه که صورت درست‌تر آن سالاد الیویه است، از ابداعات لوسیان الیویه، سرآشپز اروپایی تبار ساکن روسیه است که همانند آب‌وهوای این کشور به‌صورت سرد سرو می‌شود و ترکیبی دل‌چسب از گوشت مرغ، کالباس یا بهتر از آن ژامبون به همراه سیب‌زمینی و تخم‌مرغ آب‌پز و سس مایونز و خیار شور و دیگر مخلفات خوشمزه است.

سالاد الویه

 

در آخر هم سراغ یک غذای دریایی رفته‌ایم که می‌توان آن را در مهمانی‌های حسابی خودمانی جای داد.

ماهی رژیمی، یک وعده غذای دریایی

ماهی و غذاهای دریایی خیلی در سبد خرید و سفره‌های ما جایی ندارند. اما اگر دنبال غذای نونی برای مهمانی هستید، می‌توانید روی ماهی حساب ویژه‌ای بازکنید. این غذا که طبخ آن کار چندان دشواری نیست، می‌تواند یک گزینه عالی برای افرادی باشد که به این ماده غذایی و آبزیان تمایل دارند.

راستی، چون در طب سنتی گفته شده ماهی طبعی سرد دارد، یادتان باشد در کنار آن از ادویه‌های گرم استفاده کنید. در آخر هم نوش جان کردن چند دانه خرمای رسیده یا یک دسر خرمایی می‌تواند یکی از بهترین و سالم‌ترین دسرها برای چنین غذایی به‌حساب بیاید.

خوراک ماهی

امیدواریم گزینه‌های غذای نونی برای مهمانی توانسته باشد مورد توجه شما قرار بگیرد. اگر پیشنهادی برای چنین رویدادهایی دارید، حتما از طریق راه‌های ارتباطی نظر خود را به گوش ما برسانید.

 منبع : mamanpaz.ir

برچسب‌ها :
لپ دست دوم و یا استوک دل + ویژگی ها

لپ تاپ هاي استوك DELL

 Ù†ØªÛŒØ¬Ù‡ تصویری برای لپ تاپ

بخاطر اينكه در انتخاب لپ تاپ استوك DELL با مشكل مواجه نشويم و لپ تاپ خوبي را انتخاب كنيم كه علاوه بر دست دوم بودن بتواند كارآيي لازم را براي ما داشته باشد شما را با لپ تاپ هاي دل و سري هاي اصلي آن آشنا مي كنيم.

برند DELL توسط فردي آمريكايي تاسيس شد و به دليل پيشرفت هاي چشم گيري كه از سال 1998 داشته است جزو بهترين برند هاي دنيا به شمار مي رود. در كشور ما نيز برند DELL بسيار شناخته شده است و همچنان لپ تاپ هاي قديمي دل را مورد استفاده قرار مي دهند. پس از اين لحاظ انتخاب لپ تاپ هاي استوك DELL شايد به صرفه تر باشد چرا كه با توجه به مطالب گفته شده مي توان به زياد بودن عمر مفيد اين لپ تاپ ها پي برد.

 

شناخت خانواده لپ تاپ هاي DELL جهت انتخاب بهتر لپ تاپ هاي استوك DELL

دل داراي چندين  خانواده معروف است كه در ادامه به بررسي آن ها مي پردازيم.

 

  • Inspiro: اين خانواده از پرطرفدارترين لپ تاپ هاي دل شناخته مي شود. به دليل تنوع زياد محصول و همچنين داراي كارآيي هاي زيادي كه مي باشد و اغلب مصارف خانگي و اداري و شخصي دارد. تنوع قيمت در محصولات اين خانواده بسيار زياد است. ولي مي تواند گزينه خوبي براي خريد لپتاپ استوك dell باشد. البته اگر خواهان عمر مفيد اين لپ تاپ به هنگام خريد هستيد و ميخواهيد از خريد يك لپ تاپ استوك پشيمان نشويد پس به مدل هاي آن و همچنين سالم بودن لپ تاپ استوكي كه تهيه مي كنيد دقت كنيد. اگر آسيب هاي جدي فيزيكي و سخت افزاري نداشته باشد مي تواند لپ تاپ استوك خوبي از برند دل باشد.

 

  • Vostro: اگر شما خواهان خريد يك لپ تاپ استوك DELL و در عين حال لوكس هستيد گزينه خوبي براي انتخاب شما است زيرا همچنان كه كارآيي و سالم بودن و قدرت آن در انتخاب يك لپ تاپ استوك براي شما مهم است، از لحاظ ظاهري نيز مي تواند بسيار مهم باشد. زيرا در بيشتر مواقع هنگام خريد يك لپ تاپ استوك ابتدا ظاهر آن است كه خود نمايي مي كند. اين خانواده نسبت به خانواده اينسپايرون داراي تنوع كمتري است. و باتوجه به مشخصات مخصوص خود براي استفاده كاربر مربوط به خود مناسب هستند.

 

 

  • Latitude: لتيتيود دل كه در هنگام خريد يك لپتاپ استوك DELL مي تواند لبخند رضايت را به لبان شما بياورد حتما اين سوال برايتان پيش آمد، كه چرا؟ علت آن قدرت و كيفت بسيار بالاي آن است. حتي در جاهايي مثل ارتش خود آمريكا به دليل قدرتمند بودن اين مدل از خوانواده دل، از آن استفاده مي شود. پس اگر قصد خريد يك لپ تاپ استوك DELL، صنعتي و نظامي را داريد، اين مدل را به شما پيشنهاد مي كنم.

 

 

  • XPS: اين مدل از لپ تاپ هاي دل نيز مي تواند گزينه خوبي براي خريد يك لپ تاپ استوك DELL باشد چرا كه اين سري از لپ تاپ هاي DELL با لپ تاپ هاي اپل رقابت مي كند. باتوجه به قيمت بسيار بالاي اين لپ تاپ ها نسبت به ديگر خانواده لپ تاپ هاي دل، شما مي توانيد اين لپ تاپ ها را در دست افرادي مثل تاجران و بيزينس من ها و... ببينيد. پس مي توانيد براي داشتن يك لپ تاپ استوك DELL و باب ميلتان از هر جهت روي اين مدل نيز حساب كنيد.

 

 

  • Alienware: اگر گيمر هستيد و ميخواهيد يك لپ تاپ خوب و قدرتمند استوك DELL خريداري كنيد، اين خوانواده به شما پيشنهاد مي شود.

 

همانطور كه سري هاي لپ تاپ هاي DELL را بررسي كرديم شما مي توانيد با توجه به نياز خود بهترين آن ها را انتخاب كنيد و از خريد يك لپتاپ استوك پشيمان نشويد. همانطور كه مشاهده كرديد در هنگام خريد لپ تاپ هاي استوك DELL و لپ تاپ استوك HP با تنوع هاي زيادي روبه رو هستيد. پس با دقت لازم و بسته به نياز خود بهترين لپتاپ دست دوم از اين برند ها را داشته باشيد.

 

 

 منبع : وب سايت اول استوك 

برچسب‌ها :